Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rask server i Norge, Sverige eller Tyskland (managed dedicated)

lifeform

Medlem
Hei,

Jeg leiter nå etter ny managed dedikert server i Europa. Fortrinnsvis Norge, Sverige eller Tyskland.

Krav:

Min. 250 GB disk i RAID
Minne: 4 GB
Daglig backup
cPanel
Managed support
Overvåking ++

Noen som har noen anbefalinger?

Vurderer for tiden server fra ItPays, RackCorp og The Planet som holder på å bygge nytt serveranlegg i London (selv om jeg er litt skeptisk til England.. jamf. tidligere tester).

Viktig at de har managed support, har overvåking og kan bistå på konfig.
 
Sist redigert:

lifeform

Medlem
Hmmm du kan så si! ;D

Etter å lest litt på Webhostingtalk.com så kommer jeg ikke til å gå for LeaseWeb.

Aldri mer... Sikler på ThePlanet.com eller RapidSwitch nå.

RackCorp (i Tyskland) er også noen jeg har vurdert, men ser de m.a. leier server direkte fra ThePlanet for serverene sine i USA, så vet ikke helt.

ThePlanet bygger nytt serversenter i England nå...
 

onlyme

New Member
Trenger du 4 GB da? Ellers betaler du for ubrukte ressurser. Har selv en løsning der jeg kan regulere fra 150mb til 4 GB med en glidebryter + ha så mange servere jeg vil på samme konto, men USA det da:)
 

lifeform

Medlem
Nei, ikke noe embed.

Heller for tiden mot RackCorp

Hadde Hetzner Online AG hatt managed servers, så hadde jeg tatt de, men hadde altfor dårlige erfaring med "bare" dedikert server til at jeg våger å legge meg ut på det der igjen.
 

lifeform

Medlem
Hmm, takk for anbefalingen, men jeg må nesten ha managed.

Slet som faen tidligere i høst med en dedikert som jeg trodde vi kom til å få support på her i Norge og en slik drittsituasjon akter jeg IKKE å komme opp igjen.
 

Santo

Active Member
Hmm, takk for anbefalingen, men jeg må nesten ha managed.

Slet som faen tidligere i høst med en dedikert som jeg trodde vi kom til å få support på her i Norge og en slik drittsituasjon akter jeg IKKE å komme opp igjen.

Legger til at jeg ikke er noe Linux proff / servertekniker og har heller ikke planer om å bli det..

De har vel managede servere? Se: uk windows .net web hosting, linux php/java web hosting, coldfusion mx web hosting, adult web hosting, dedicated servers – hyve uk web hosting home - Dedicated Servers - Managed Services

Jeg skjønner forøvrig godt at du vil ha en managed server, tror det er ganske mange som sitter med dedikerte servere uten egentlig å ha nok kunnskap til å ha det... Det er jo mer enn bare det å få ting til å fungere, sikkerhet og stabilitet f.eks.
 

lifeform

Medlem
ooh... tusen takk! :D

mhm.....det kan jeg skrive ettertrykkelig under på. Jeg legger meg ikke ut på det der igjen :)

Skal se nærmere på Hive her, men jeg må også legge til at jeg fikk mye tregere nedlastingsfart fra England og Nederland, enn jeg fikk fra Tyskland tidligere i vinter.

Kanskje noe med at Telenor sine linjer går direkte ned via Tyskland... eller noe.

Er det noen her som evt. har en testfil på server i England som jeg kan teste farten fra...? 10 eller 100MB BIN-fil av noe slag..?
 

lifeform

Medlem
Ok, done!

Ja, det er klart.. mente seff Hive ;)

Dog: Jeg testet i går kveld fra Web Hosting UK | Dedicated Server | VPS Hosting, og resultatet ble som før ca. 0,9-1,0 MegaByte/sec. Dette er akkurat samme fart som jeg tidligere har fått på testing fra RackSpace i England, så dette var ikke så overraskende.

Hos RackCorp i Tyskland får jeg inntil 1,5-1,6 MegaByte/sec.
 

lifeform

Medlem
Som forventet: ca. 300-400 til 1000 KByte/secs. Sank mest ned mot 300 på slutten...

Ref. Speedtest fra Hyve: http://87.117.236.2/modernbill.tar.gz

Sammenlign gjerne med RackCorp i Tyskland: http://de-nd-vhost1.rackcorp.com/100mbtest.bin

Får ca. 1,6 MByte/sec fra disse her nå. Skal gå i presale-samtaler med de via Dedicated Server & Managed Hosting nå...

Evt. noen andre anbefalinger i Europa? Trenger altså fully managed server... *viktig*

GigaHost.no tilbyr også konsulenttjenester på serveren, så disse er også noen jeg vurderer. Dog kan det være kjekt med en server midt i Europa også... har en del prosjekter for fremtiden.
 
Topp