Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ranking-problemer

gjedda63

Medlem
Vet ikke om det er bare meg men rankingen jeg har i min nettleser stemmer ikke med virkeligheten. Er det slik at G viser meg søkeresultater som er nærmest min lokasjon ?
Jeg har endel baller i lufta for tiden og har jobbet for å toppe noen norske søkeord. Det første har 2400 eksakte søk i mnd og der ligger mitt nettsted øverst men ikke en kjeft innom.
Det andre har 31000 søk i mnd (Google keyword tool) og der ligger jeg nå som nr 3 ifølge min nettleser men ikke en kjeft å se. Tydeligvis er dette helt feil på en eller annen måte. Er den reelle rankingen mye lavere eller er tallene fra GKT feil? Noen som har peiling her? :confused:
 
Sist redigert av en moderator:

Helge

Profesjonell Googlesøker
er du innlogget i google når du søker? da vil du få helt andre søkeresultater en til vanlig...
 

gjedda63

Medlem
er du innlogget i google når du søker? da vil du få helt andre søkeresultater en til vanlig...

Ser ikke ut til at det har noe å si men resultatene er forskjellig til ulik tid på døgnet. tidlig morgen og til omkring 14.00 ligger resultatene høyt, mens etter det og til sen kveld er de lenger nedpå lista. eksempelvis nr 1 til nr 6. Jeg skjønner det bare ikke.
 

testdriver

Ha det bra..
Søk har blitt personifisert som standar nå. Trykk på "Vis tilpasninger" oppe til høyre, deretter "...uten disse tilpasningene". Jeg bruker en annen nettleser når jeg sjekker ranking.

Edit: Ah, leser ikke alle innleggene, jeg. Ja, dette har skjedd meg også.
 
Sist redigert:

gjedda63

Medlem
Søk har blitt personifisert som standar nå. Trykk på "Vis tilpasninger" oppe til høyre, deretter "...uten disse tilpasningene". Jeg bruker en annen nettleser når jeg sjekker ranking.

Edit: Ah, leser ikke alle innleggene, jeg. Ja, dette har skjedd meg også.

Hvilken nettleser bruker du da?
 

testdriver

Ha det bra..
Normalt bruker jeg Chrome og Opera (der er jeg innlogget i Google-tjenester). FireFox bruker jeg til sjekking av SERP (aldri innlogget i denne leseren). I tillegg har jeg lagt inn et par nyttige plugins, som f.eks PR-sjekker og en no-/dofollow-sjekker.

Jeg må (litt motvillig) innrømme at jeg liker personifiserte søkeresultater, men ikke alltid.
 
Sist redigert:

testdriver

Ha det bra..
Ja, glemte det. Steng for cookies i SERP-sjekkeren (FireFox for min del). Dette gjør den riktignok ganske håpløs å bruke til normal surfing.

Mye diskusjoner i SEO-verdenen om dette med personifiserte søkeresultater. "SEO forandret for alltid", "De rike blir rikere"....
 
Topp