Hei, jeg eier et domenenavn (som også har vert fimanavn) og som jeg har hatt i 10 år uten at det har vert tatt i bruk. I forrige uke fikk jeg en henvendele fra en som ville kjøpe det. Jeg pratet med han per telefon i forrige uke.. men jeg har ikke hatt tid til å svare han på flere henvendelser. I dag har han tilbytt 10.000,- for det. I utgangspunktet er ikke domenet spesielt verdifullt slik jeg ser det, og jeg ser heller ikke at det har noen verdi for meg lenger. (Jeg har tross alt eid de i 10 år uten noen henvendelser). Domenet er i samme kategori som feks
www.trondheimbil.no
Så til mitt enkle spørsmål: Hvordan bør jeg nå gå frem for å selge det?
På forhånd takk for svar
10.000 er en bra pris. Jeg hadde solgt. Domenesalget er ikke som det en gang var og det har kommet ufattelig mange nye domeneadresser som folk og firma velger fremfor å kjøpe et dyrt .no domene.
De domenene jeg har solgt har vært registrert på domeneshop. De har en egen automatisert prosess på det og når avtalen med kjøper er klar sier jeg at jeg starter prosessen og melder eierskifte. Han får da en mail fra domeneshop hvor han må akseptere overføringen, og så vil jeg få en mail fra domeneshop hvor jeg godtar overføringen. Det gjør jeg aldri før pengene er på konto. Vipps går fort, og kjøper ser at prosessen er i gang. Domenet er i hans navn på under en time fra jeg har akseptert. Kjøper får konto hos domeneshop, men kan flytte domenet hvor han måtte ville.
Instruksjon her:
Logg inn i "Min konto" på
www.domeneshop.no/login, velg domenet fra listen under "Mine
domener", og klikk på "Endre kontaktinfo". Klikk deretter på "Endre
eier" helt til høyre på siden. Fyll ut kontaktinfo for ny innehaver og send inn bestillingen.
Domeneshop - rask, rimelig og enkel domeneregistrering for alle
domene.shop
For et .no domene skal kunne overføres til en annen registrar trengs en AUTH kode som du får der domene ditt er registrert. Den bør du ikke gi fra deg før penger er på konto.
Det hadde hjulpet litt om du nevnte hvor domenet er registrert. Det varierer litt fra selskap til selskap.