QXL .. fremdeles lønnsomt, eller alternativer?

picxx

WF 09
Har den senere tid konsentrert meg mere om fysiske enn virtuelle produkt, og har da brukt qxl som min markedsførings/salgskanal.
Har ikke akkurat fått den helt store uttellingen, og akkurat nå er det vel julestria som setter en effektiv stopper for de fleste kjøp og salg kanskje?
Andre her som selger på qxl, og kanskje vil dele litt erfaringer omkring emnet?

Evt. finnes det noen god(e) alternativer til qxl i norge, om en ser bort fra finn.no, som desidert er størst på rubrikkmarkedet.

Om du ikke har lyst til å plumpe ut med hva du driver med i tråden her, send meg gjerne en pm, så kan vi ta det derfra.

En annen stopper for meg som ikke bor i norge er jo at en del krever godkjenning på mobil, noe som faktisk ekskluderer en god del utenlandskboende nordmenn fra norske nettsteder.

kongen

kongemedlem
Tror QXL har hatt sin storhetstid og er nå på vei til å bli en knøtt. Tidligere annonserte de på TV, nettet og var en annonsør hos TD. De hentet folket til seg.

Nå derimot, sender de folk bort fra seg, ved å putte TD-annonser (har også sett adsense annonser) på nettstedet sitt. Dette vil jo si at de selv tjener mer på å sende folk bort fra nettstedet sitt enn ved å holde på folket for å by på auksjonene. Og derfor mener jeg at QXL blir mindre og mindre til de blir en liten knøtt.

Alternativer til QXL er vel eBay Norge og e-bud.no, men ingen disse er noe større...

Avhengig av hvilken type produkt og prisklasse det er, kan det kanskje være bedre å drive trafikk til egen salgsside.

Dre_C

Medlem
Min erfaring er også at QXL virker mer interessert i få få klikk på sine Adsense annonser enn at selgerene skal få solgt sine gjenstander.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vi har signert avtale med finn.no - koster rundt en hundrelapp pr annonse for oss (stiv årsavgift, xx-kroner pr annonse, avhengig av antall). Hovedgrunnen for at vi signerte er 'kjøp nå'-funksjonen som de nå tester ut.
Det er noen tekniske utfordringer som jeg skal få løst, og skal oppdatere etterhvert her på forum.

Jeg vet ikke hvor mange utenlandskboende nordmenn blir utestengt - men løser de fleste det ikke på samme måte som med visse US-based nettsteder som ikke sender til utlandet - via venner/familie? Sikkert avhengig av produkt og behov.

Jeg tror jeg skal prøve QXL også; lenge siden jeg gjorde noe med de, og de virker være noe rimeligere enn finn.no

QXL er over sin storhetstid.

Satt og leste på denne tråden og bestemte meg for å sjekke ut regnskapet på 1881.no, det var dårlige tall.

Selskapet har ikke tjent penger siden 2005. Ser jo nesten konkurs ut. 15 mill i omsetning og 5 mill i underskudd, det holder ikke lenge. Problemer med revisor:

2008
Forbehold: Svakheter i selskapets rutiner/internkontroll/dokumentasjon kan ha medført feil i regnskapet. (Kilde: Revisor)
Forbehold: Andre forbehold ikke nevnt annet sted. (Kilde: Revisor)
Presisering: Årsoppgjøret er ikke avgitt innen lovens frist. (Kilde: Revisor)
Presisering: Aksjekapital tapt, helt eller delvis. (Kilde: Revisor)

Ser definitivt ikke bra ut for Qxl...

Ståle

Medlem
Fikk forøvrig epost fra dem i dag, om endring i prisstrukturen.

Slik kan du selge:

1. Auksjon : Å lage en auksjon koster kun 3 kr i alle kategorier utenom kategoriene nevnt under . Når gjenstanden din blir solgt så betaler du en lav suksessprovisjon til QXL. (3-6%)
2. Kjøp nå: Å lage en annonse med en fast salgspris (”Kjøp nå”) koster kun 19 kr og da er det ingen suksessprovisjon til QXL.
3. Auksjon + Kjøp nå : Du kan kombinere auksjon og en fast salgspris (”Kjøp nå”) og det har samme prisstruktur som auksjon.

For detaljert prisliste se våre hjelpesider; Prisliste « QXL Kundesenter

picxx

WF 09
Ja, så den e-posten jeg også.
Å mer eller mindre øke prisstrukturen med 200% mens konverteringen er godt på vei rett ned i søppelbøtta må jo være deres aller beste sjakktrekk.. :)

Topp