Putte bilder i script(?) i stedet for rett på siden

Har en drøss med bilder på førstesida mi, noe som ved en analyse kommer frem som temmelig negativt. Er det mulig å på noen måte lage script for bilder? Klønene forklaring, jeg veit, men jeg kan jo ta et eksempel som kanskje forklarer bedre: En av konkurrentene mine har også bilder på forsiden, men i tabellen han bruker er bildene oppgitt som divs. Hvordan kan jeg gjøre noe lignende med WP-table?

tyr897

Medlem
Du tjener ingenting på å putte de som bakgrunnsbilder istedenfor vanlige img tags.
Når du sier negativt ved en analyse regner jeg med at det er lastetid det er snakk om, den forandrer seg ikke ved at du bruker bildene som bakgrunn vha CSS.

tyr897

Medlem
Må presisere ett lite forbehold jeg glemte å ta med. Det kan lønne seg med image sprites for å få ned antall http requests. Men dersom det er snakk om store artikkelbilder e.l. er det sannsynligvis bare tull.

Er bittesmå thumbnails. Er bare at den der nettsidetesteren reagerer på antall bilder (48 stk). Alle er bittesmå, så de tar ikke plass, men det gjør visst slik at siden blir treig.

Haha epic nedtur.. Treigere enn noen sinne. Er jo ikke fult så treig in riil laif, men det er dette testen viste. 2 ganger, mind you.

Connection Rate Download Time
14.4K 626.72 seconds
28.8K 318.96 seconds
33.6K 274.99 seconds
56K 169.48 seconds
ISDN 128K 59.67 seconds
T1 1.44Mbps 15.41 seconds

Topp