Pussig besøk på nettside?

Har oppdaget det er to IP-adresser som til stadighet besøker sidene mine, og det rare er at de besøker de samme to sidene igjen og igjen, men ingen andre. Bare de to ...

Den ene er Websense (IP 208.80.194.32) som besøker sidene mine på rot-nivå (www.danhansen.net), den andre er en japansk side med IP 150.70.97.41 (som jeg tror er fra Trend Micro Incorporated) som besøker http://www.danhansen.net/mc/tøffeste-gutta-i-gata.

Begge kommer opp i loggen som ordinære brukere, så hva dette er vet jeg neimen ikke. Noen som har noen forklaring på dette?

Mvh Dan

Tonny Kluften

Administrator
Du har ikke meldt sidene dine på noen online nettstedsjekk eller lignende?

Det kan jo være at de firmaene sender trafikk til millioner av nettsteder og håper at webmastere som deg sjekker loggene, besøker sidene deres og evt. kjøper et produkt (eller legger igjen en verdifull link til dem på et diskusjonsforum).

Følger opp denne litt med et nytt spørsmål i samme gata; ser at enkelte av sidene mine har relativt mange "direkte treff". Kan dette tyde på at noen enten a) har bokmerket siden, eller b) fått tilsendt en link via epost?

Mvh Dan

Nutz

Med lem
Ser du mange som kommer fra Gmail eller hotmail da?
Disse indikerer jo at de har åpnet en mail med en link i.

Nutz

Med lem
Litt rart, da kan du gå ut i fra at den "kampanjen" ikke er fra mail.
Strengt talt så burde du sett minimum 10-20% trafikk fra noen av disse kjente webmail-leverandørene hvis siden var åpnet fra en link i en mail.
Har du mange "geeks" i din besøksmasse? Kan jo være at noen av de har blokkert Referer.

Hehe, tror nok de besøkende er en "lett blanding" av alt fra "geeks" til familie og venner (ikke det at det ikke finnes "geeks" blant dem altså). Nuvel, skal ikke dvele så mye ved det. Er bare av ren nysgjerrighet jeg lurer, og jeg ser at selv om jeg hverken promoterer eller skriver nye innlegg så ofte, er det da en 20-30 stykker innom daglig og kikker. Artig :)

Mvh Dan

Topp