Prosjektverktøy

TorsteinO

Art Director & grunder
Prosjektstyringsverktøy, grovt forklart:

Nærmest en slags liste med oversikt over:
- hvilke oppgaver som skal gjøres,
- prioritet på de forskjellige oppgavene,
- hvem som skal gjøre dem,
- når de skal være ferdige,
- hvor langt man har kommet, gjerne både for enkeltvise oppgaver og totalt

...og sikkert noen flere punkter jeg ikke kommer på i farta.

Hvis man bare er en, så kan en vanlig "getting things done"-liste holde langt, men er man flere og det er et litt større prosjekt, så kan et system som er beregnet for det være utrolig nyttig
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har brukt basecamp i noen år med bedriften min, men har enda ikke fått meg selv til å like det. Sa opp kontoen for noen måneder siden, da jeg egentlig aldri brukte den. I tillegg har jeg satt opp en konto for ANSA Australia hvor vi er 50-og-noe brukere, men vi bruker basecamp nesten bare som en fildatabase.

Jeg har de siste ukene prøvd litt forskjellige verktøy med teamet mitt og det som har fungert best for oss så langt er activeCollab. Jeg er fortsatt ikke 100% fornøyd, men av alt jeg har prøvd og sett på, så er det aC som ligger øverst. Skal bruke det noen dager til før jeg tar en endelig avgjørelse, men jeg har snudd en hver stein for å finne alternativer og jeg tviler på at det dukker opp noe bedre.

Vi er forøvrig 8 mann som bruker det med 10-15 prosjekter til en hver tid.
 
Sist redigert:
Topp