Prosjekt - nettsamfunn, notebook

Gaasehud

Medlem
Dette ser spennende ut, sinols! :) Noe ultraoriginalt er det vel ikke, men likte dette argumentet ditt:
Det er ment å gjøre bloggingen mye enklere for dem som ikke ønsker å sette av tid til og måtte fikse og styre med bloggens utseende. Det fungerer mer som ett nettsamfunn. Alle medlemmene kan enkelt ta kontakt og kommentere innleggene til hverandre. Det er da større mulighet for mer trafikk og kommentarer på sine innlegg.
Én design og god kombinasjon mellom blogg og nettsamfunn høres lurt ut. Det finnes sikkert noe lignende der ute, men kanskje ikke så kjent. Det kan hende du kan dra en god dose trafikk i det minste, kanskje enda litt mer. ;)

Noen ting jeg stusser ved:
- Hvilket navn/domene har du? Regner med du ikke eier f.eks. notebook.no, og dessuten er vel det et varemerke?
- Jeg liker designen veldig godt, men den smoothe fonten (ikke Georgia, men den andre) er jo en stor del av designen, men den får du vel ikke med på nett? (uten bruk av CSS3 etc)

Lykke til med prosjektet! :)

peterandrej

pensjonert moderator
Har null tro på at slike tjenester rettet mot almuen har noe spesielt potensiale. Det er for mange om nebbet, for stor konkurranse, ingen betalingsvillighet. Ta blogg.no som et eksempel. Det var RAMASKRIK da blogg.no innførte 1kr for å få tilsendt et passord for bloggen sin.

Merk deg også at selskapet bak Blogg.no Bootstrap, ifølge regnskapstallene for 2007 gikk med et solid underskudd i millionklassen.

På toppen av det hele kommer det at private kunder er et helvete å jobbe for. Og da særlig fjortiser og ungdom, som jo denne siden retter seg mot. Jeg ville ikke gjort meg selv så vondt at jeg lagde en tjeneste rettet mot denne kjøpegruppen. Sure, påståelige og totalt uten betalingsvilje. Husk at dette er en generasjon som synes det er helt naturlig å få det meste gratis, jfr saken rundt pirate bay. Jeg priser meg så innmari lykkelig over at jeg kan be fjortiser ryke og reise til hel**** når de plager meg.

Nei, kjør på bedriftsmarkedet heller. Myyyyye enklere å forholde seg til, en helt annen betalingsvillighet og betalingsevne. Hørt om Intranett basert på elementer fra facebook og twitter? Det er det et marked for.

Selv har jeg forberedt en slik tjeneste i et halvt år, kallt Internsnakk, som er bygget på wpmu og innstikksprogrampakken Buddypress. Forsinket i utviklingen javel, men dette skal det selges mye av!

onlyme

New Member
Personlig ville jeg glemt dette med å tjene penger på det i første omgang. Det er vanskelig nok å få til som det er. Får en det til vil kjempefortjenesten være der uansett. De store mediabedriftene vil stå i kø med budene sine, og den gjengen vet hvordan de skal tjene penger.

Et slikt prosjekt laget på dugnad vil vel spare en for 20 - 30 millioner i utviklingskostnader over en 2 - 3 års periode.

sinols

Medlem
Hei

Jeg har ikke fått gjort så mye mer siden sist. Det jeg har tenkt på siden sist er å tilføre en enkel chatte funksjon via forsiden. (bilde illustrerer)

Crew/

Det søkes fortsatt et crew som er villig til å bruke tid og energi på dette prosjektet. Jeg tenker ikke på et crew som betales og så hade. Men et crew som står bak hele prosjektet så lenge de ønsker det.

Funksjoner/

Blogg
Venner
Meldinger
Siste innleggene (alle/venner/kategorier)
Chat (Du kan velge å gå inn i chat via forsiden)

Design/

Heller ikke fått gjort noe her siden sist, men er bare nå for å gi dere et bedre syn på hvordan jeg tenker :)

23jg6yw.png

Topp