Prosjekt - nettsamfunn, notebook

sinols

Medlem
Hei

jeg ønsker litt tilbakemelding på ideen og søker etter et team som sammen gjør det mulig å realisere ideen.

Tanken bak nettsamfunnet "NoteBook"

Navnet er Notebook. Du vil ha din egen profil og notater/blogg. På forsiden finner man de siste notatene/ blogg innleggene. Isteden for at alle har sin egen blogg ute på nette hvor nesten ingen vet om den så samler vi alle inn i et enkelt nettsamfunn.

Man kan også se andre sine profiler/ notebook. Eventuelt velge om man vil ha en lukket eller åpen profil.

Forsiden

- alle siste notatene/ blogg innleggene i nettsamfunnet

- Nyheter og oppdateringer fra oss i teamet

NoteBook (hvilken funksjoner?)

- post/blogg

- send meldinger

- fans

Jobber med en layout nå, denne er inspirert av skimmer sin layout. Grunnen er at den er veldig enkel og lett å forstå. Selvfølgelig er ikke denne endelig, åpen for forbedringer.

Forslag til logg inn/ registrer deg: Forsetter under bildene

28ksqap.png

Forsiden

ekibna.jpg

2m35v0p.png

5uenfb.png

Som du ser så er ikke sidene fullstendige, men viser bare litt hvordan jeg tenker.

Team

Jeg søker nå et team som er villig til å bruke tid på dette. Det endelige teamet står da som eiere av NoteBook og utviklingen av systemet.

Litt om meg

Jeg går nå ut i lærling i 2 år fremover. Jeg har fullført 2 år på Salg, serive og sikkerhet. Jeg har nå lyst til å starte opp noe selv. Jeg har satt meg et mål om å starte opp noe innen disse 2 årene er over. Så jeg er villig til å bruke all den tid som blir nødvendig for og få dette til å rulle og gå.

Sist redigert:

sinols

Medlem
Ja, meningen er å samle alle bloggere til ett og samme sted hvor de kan blogge. Dette gjør at alle er innom selve hovedstedet (forsiden) og skaper større trafikk imellom bloggerene. Jeg tenker sån, ha det enkelt. Slutt med å måtte styre med egen header, farger, frustrasjoner og kansje til og med ikke sitter igjen med besøkende?

Jeg spiller på den at de som blogger gjør det som regel for å spre et budskap eller rett og slett for og få publisitet, følelsen av at andre kommenterer. (selvfølgelig mange grunner) Når alle kommer på samme sted som facebook blir dette en lettere oppgave.

Det er også mulighet for å bli fans av hvem man vil og få varsel når noe nytt skjer hos den du er fans av.

Sist redigert:

sinols

Medlem
Jeg er fortsatt i startfasen av prosjektet, så en funksjon som støtter dette er det store muligheter for ja. Nå avhenger prosjektet om jeg for dannet et team som er villig til å bruke den tid som blir nødvendig for og få dette oppe og gå.

sinols

Medlem
Jeg står selv for alt av det grafiske som må gjøres. Men jeg har ingen kunnskap innen programmering. Jeg vet at dette er en av de viktigste grunnlagene for et nettsamfunn og blir derfor avhengig av og få samlet et team som blir da eiere av NoteBook. Derfor har jeg en stor oppgave foran meg. Jeg kan ikke ta inn hvem som helst og må derfor finne personer som er seriøse og som jeg kan stole 100% på.

Når det kommer til markedsføringen så har jeg utdannelse i dette. Men om det er noen mer erfarende personer der ute som er villig til å satse på dette så er jeg selvfølgelig åpen for det. Men viktigste er at det er personer som er virkelig seriøs og flink på område.

Christian

Medlem
En plan for å kapitalisere på produktet vil nok være veldig viktig hvis du vil ha med folk på prosjektet ditt.

peterandrej

pensjonert moderator
Enig med Christian. Du bør ha en plan om hvordan du skal tjene penger på dette. Du vet, hverken Facebook eller Twitter tjener særlig med penger. YouTube er også et tapssluk.

Grunnen til at bakmennene til disse tjenestene har blitt milliardærer handler ikke om inntjening, men om potensiell verdi på børsen.

Så. Med mindre du har en forretningsstrategi for å få inn cash, så ville jeg tenkt meg godt om før jeg satte himmel og jord i bevegelse for å lage "Facebook 2".

sinols

Medlem
En strategi på hvordan dette resulterer i profitt er selvfølgelig ett av de tingene som står i fokus. Jeg er fortsatt bare i tenkefasen, og prøver å komme med noe nytt i tankene om hvordan dette kan slå igjennom. Det er ikke lett. Jeg prøver å tenke nytt og anderledes, og så vidt jeg vet så finnes det ingen steder der man blogger i ett nettsamfunn hvor dette er det eneste som står i fokus. Men om jeg tar feil, gjerne rett meg opp. Det er viktig informasjon til videre drift.

"Facebook 2". Ja, man kan vel si at det ligner litt på facebook, men det er ikke tanken. På facebook har man også venner, men man blogger ikke. Her tenker jeg å samle alle bloggere på ett enkelt nettsamfunn som blogger igjennom samme sted og ikke på vær sin blogg.

Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
FB har notater bl.a. og så kan man sikkert koble bloggen sin til den gjennom en fb-applikasjon. Gjennom fb-status så "twitter" man (som er koblet til twitter og friendfeed).

Hovedforskjellen - skriver du - med visse andre blogg-nett er at alle går via en hovedside, men hva blir forskjellen med f.eks. blogg.no

Etter hva jeg har lest så er dette ikke helt nisje nok i mitt hodet så kanskje kan du prøve en annen vri (hva med 60+ som målgruppa? eller R.I.P.-sider?).
Meget viktig å kunne forutse når/om du kommer til å tjene noen kroner.

sinols

Medlem
FB har notater bl.a. og så kan man sikkert koble bloggen sin til den gjennom en fb-applikasjon. Gjennom fb-status så "twitter" man (som er koblet til twitter og friendfeed).

Hovedforskjellen - skriver du - med visse andre blogg-nett er at alle går via en hovedside, men hva blir forskjellen med f.eks. blogg.no

Etter hva jeg har lest så er dette ikke helt nisje nok i mitt hodet så kanskje kan du prøve en annen vri (hva med 60+ som målgruppa? eller R.I.P.-sider?).
Meget viktig å kunne forutse når/om du kommer til å tjene noen kroner.

Jo, det jeg mente var at her er alle på ett sted. Forskjellen ER at isteden for å blogge på sin "egen" som blogg.no/xxx xxx så logger man inn i sin NoteBook og blogger inne på Notebook. Det havner da på din profil inne på NoteBook og forsiden.

Det er ment å gjøre bloggingen mye enklere for dem som ikke ønsker å sette av tid til og måtte fikse og styre med bloggens utseende. Det fungerer mer som ett nettsamfunn. Alle medlemmene kan enkelt ta kontakt og kommentere innleggene til hverandre. Det er da større mulighet for mer trafikk og kommentarer på sine innlegg.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hm... kanskje en ide å gjøre notebook til en side der man kan legge inn sin blogg ???

Da slipper du å utvikle massevis av teknologi (samt kostnader for drift!) for at folk kan blogge på notebook, og de som allerede blogger kan lett "være med" på notebook - man kan da registrere sin blogg (om det nå er på blogspot, wordpress, blogg osv) på din nettside...

Men kan være jeg misforstår noe / ikke har alle detaljer da.. :p

sinols

Medlem
Det er ikke en dum Ide Pong! :)
Da er det igjen store muligheter for og utvikle dette vennesystemet. Eller grupper hvor man kan enten velge og se alle nye innlegg eller bare fra de man selv har valgt å bli venn med igjennom NoteBook. Som en slags feeder. (Men viser full post og kommentarer i NoteBook). Men dette er vel noe som ligger ute, eller?

F.eks: (filtrer)

2h5kvph.png

Sist redigert:
Topp