Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Programvare for og ta opp en økt på pcen?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg husker jeg tidligere prøvde et par slike programmer som gjør det mulig og ta opp selve økten min på pcen, da altså slik at jeg kan lagre dette som en video. Slike programmer blir f.eks brukt til og lage guider for og hjelpe brukeren med forkjellige saker og ting.

Eksempel på hva jeg prater om.: YouTube - WordPress 2.5 Dashboard Guide

Det jeg husker er at noen av programmene jeg har forsøkt faktisk gav meg en video av svært dårlig kvalitet, og at det omtrent ikke engang var mulig og lese tekst i filmen.

Vil dere anbefale noen programmer som kan hjelpe meg med dette?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tok faktisk og prøvde det programmet der nå rett etter jeg startet denne tråden, men også her får jeg en kvalitet jeg ikke helt er sikker på om jeg er fornøyd med på filmen som blir laget. Jeg kan lese tekst og se bilder helt greit, men allikevel er det noe som gjør at man skulle tro det hele var spillt inn på en Commodore... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det hele, men det er altså et eller annet som skjer med filmen som får den til og bli litt "ubehagelig" og se på.

Det jeg trenger er et program som lager en film, og kvaliteten på filmen kunne jeg tenke meg at var like god som faktisk, kvaliteten når jeg gjør det "live." Har akkurat funnet frem et program som heter ZD recorder, og tenkte jeg skulle prøve det nå. :)
 

picxx

Well-Known Member
Har du forsøkt å forandre codecen på opptaket før du starter?
Et opptak kan aldri bli bedre enn den kvaliteten det blir spilt inn i.
 

Gaasehud

Medlem
ZD er en bra recorder, har prøvd sikkert 10 slike. Camstasia funker også, men er veldig lenge siden jeg drev på med disse (var vel da det var in å filme line rider ;)), så vet ikke hva som gjelder nå. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
picxx skrev:
Har du forsøkt å forandre codecen på opptaket før du starter?
Et opptak kan aldri bli bedre enn den kvaliteten det blir spilt inn i.
Jeg lastet ned en kodek programmet anbefalte meg for og oppnå god kvalitet. Navnet var et-eller-annet XVID-greier. I programmet finner jeg ikke noen innstillinger for og endre på kvalitet under innspilling, som f.eks fps (frames per second.) Noen som vet om noen kodeker for slike greier som dette, som dere vil anbefale meg?

mattisaas skrev:
ZD er en bra recorder, har prøvd sikkert 10 slike. Camstasia funker også, men er veldig lenge siden jeg drev på med disse (var vel da det var in å filme line rider ), så vet ikke hva som gjelder nå.
Jeg har testet dette programmet nå, og det blir sånn ok, selv om jeg faktisk kunne tenke meg en enda bedre kvalitet på filmen. Jeg skal kikke på litt andre programmer også. Noe må det jo være der ute som faktisk gir meg et "perfekt" resultat.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har endt opp med en prøveversjon av Camstasia for øyeblikket, og syns denne leverte absolutt godkjent resultat. Camstasia hadde også flotte muligheter for redigering av opptaket etter innspilling, noe som absolutt fikk en stor pluss i boka fra meg.

Uten at jeg skal si mye mer om akkurat dette, men Adobe Captivate syns jeg var like rotete som alt Adobe produserer, og det er derfor, for min del, uaktuelt og bruke flere timer (om ikke dager) for og lære meg hvordan et program fungerer. Ja, hehe. Jeg syns faktisk det at Adobe ikke har spesielt brukervennlig programvare.
 
Topp