Problogger : community

picxx

WF 09
Problogger har jo kjøpt opp .com domenet, og det ser ut som han (de?) rett og slett planlegger et betalt forumcommunity på domenet.

"Subscriptions starts at only $5.95"
"Areas of discussion include finding readers, making money, writing content, blog design, collaboration, tech issues, blog critiques and much more!"
"The ProBlogger Community brings you the BEST in blogging and
social media discussion!"

Sikkert godt mulig med problogger, b5media (og sikkert mange andre plasser jeg ikke evt om) å starte noe slikt, men vil det i et slikt community egentlig komme frem så fryktelig mye annet enn det man allerede kan lese seg fram til på dp og andre forum?

Nå er jeg heller ikke sikker på hva som _egentlig_ skal startes opp, så kom gjerne med innspill.

picxx

WF 09
Man kan garantert lese mer en på dp, dp er jo dødt.

var jeg ikke klar over.
Tror jeg har 3 poster der, så ikke mitt førstevalg :)

Likevel...betale, bare fordi det er et kjent domene?
Jaja, nettby får jo sikkert solgt en masse MAX abb. de også, selv om en kan gjøre akkurat det samme ved å bruke litt html i profilen.

picxx

WF 09
Ok, men foruten en masse fancy snakk og greier... hva tilbyr man foruten et forum med likesinnede?
Hadde det vært ok for dere om Tonny sa at "Nei, nå er vi så mange her som vet om internett, så det er på tide vi tar oss betalt for dette"

Personlig vil jeg fremdeles tro webforumet.no (Har du wf.no tonny?) faktisk gir ut mere releant info enn både dg og problogger.com tilsammens, ihvertfall for norske webutviklere.

Basic : det er ett forum du betaler 30 kroner til for å vite hvordan du setter opp din første blogg!

Noen som er uenig...gi gjerne kommentarer nedenfor...

Ståle

Medlem
Jeg er nok enig med deg picxx, WF are et bra forum, og inneholder mye bra info, og har mange medlemmer med mye kunnskap. Man må bare spørre de rette spørsmålene. :)

Men Problogger vet at han har et merkenavn, og når man har det kan man ta seg betalt. Selv om det bare er snakk om et forum.

Ståle

Medlem
Faktisk ikke.
Trodde problogger var en term, ikke ett domene en måtte se på.

so far for that.

Han var vel en av de første "store" bloggerene. Og har pene 138k som følger han via feedburner. Så et lite brand har han nok, selv om ikke du hadde hørt om han! ;)

peterandrej

pensjonert moderator
Darren Rowse er jo nærmest en legende. Han er mangemillionær og en nestor innen powerblogging. At han tar betalt for sitt forum tror jeg bunner ut i to ting:

1. Han tjener jo penger på alt han gjør, så....
2. Med en liten inngangspris skreller man av en del tullinger som bare vil utnytte ham og medlemmene i en slags tøm-og-røm operasjon. Vi har jo en del av disse her på WF som skal selge sin geniale innsamlingsnettside med ENORMT potensiale. Tar man 50 kr for å være medlem, så forsvinner disse som dugg for solen.

Topp