Problemer med sidetall i Word 2007

Dag Frogner

Supermedlem
Uansett hva jeg prøver på så får jeg ikke til sidetall i Word 2007.

Etter mye om og men har jeg fått sidetallene til å begynne på den siden jeg vil. Dette skal være på side tre, da det er en forside og innholdsfortegnelse på side én og to som ikke skal ha sidetall.

Problemet er bare at siden jeg vil ha som nummer én nå er nummer én, men i tillegg har forsiden også blitt nr én og innholdsfortegnelsen har fått nummer to. Slik ser det altså ut nå:

1 (Forside)
2 (Innholdsfortegnelse)
1
2
3
4
5
osv

Er det noen som vet hvordan jeg kan få fjernet sidetallet fra forsiden og innholdsfortegnelsen uten at de andre forsvinner? Fjerner jeg ett sidenummer, forsvinner alle de andre også.

Ja, jeg har søkt på Google og ja, jeg har prøvd flere av guidene der ute, men har altså ikke fått det til ennå.

Erlend

Medlem
Hei!

Kan du fjerne alle sidetallene, og deretter sette de inn på nytt? Har fungert med meg i hvertfall. Du kan også sette inn sidetallene manuelt i topptekst eller bunntekst.

Gaasehud

Medlem
Jeg er ikke sikker, men stikkordet må vel være Forside/Cover Page (fra Sett inn/Insert). Det blir en side uten sidetall, men du kan kun opprette én forside, så vidt jeg vet. Kanskje gjøre litt googling rundt 'cover page' og se om det kan være en løsning.

Lykke til i hvert fall!

Topp