TorsteinO
Art Director & grunder
Har en stund testet den betalte versjonen av mittOppdrag.no, men syns ikke det kommer på langt nær nok jobber der til å forsvare prisen, samt at jeg får noe sånt som 95% av jobbene mine fra referanser og eksisterende kunder. De som bruker mittOppdrag er typisk folk som forventer seg en ny versjon av facebook laget for lommerusk.
Endret derfor en gang i ... tja, oktober til "gratis"-varianten - gikk inn på "abonnement", valgte "gratis" under "endre abonnement"-punktet (som beskrevet i kontrakten og andre steder på sidene), og lagret. I følge kontrakten skal man kunne si opp når som helst ved å endre det på denne måten, helt fram til en ny avtaleperiode begynner, uten noen bindingstid e.l.
...men selv om det var slik de beskriver i kontrakten at man skal si opp, så var det tydeligvis ikke slik det fungerer, for 18. desember fikk jeg ny faktura fra dem. Sendte dem svar med at jeg hadde endret abonnementet for et par måneder siden, men fikk ikke noe svar tilbake før i dag, der de sier "se kontrakt for oppsigelsesvilkår..." Jeg svarer med at "ja, det var akkurat det jeg gjorde", og beskriver hvordan jeg gjorde det. Problemet er at man ikke får noen bekreftelse fra dem på at man har endret abonnementet, så man vet egentlig ikke om det har blitt oppfattet.
Så, når jeg ikke hørte noe, gikk jeg inn på sidene igjen den 30.12, for å se om det var noe jeg hadde misforstått, eller om det kanskje ikke hadde blitt lagret, e.l. Neida, der stod det på "gratis". Derimot står det jo OGSÅ et punkt under "opplysninger", der man kan velge å stoppe abonnementet HELT, det er jo ikke det jeg vil, jeg vil videreføre gratisdelen av abonnementet, og det er heller ikke det som er beskrevet i kontrakten, men jeg prøver å endre der også. Ser jo i etterkant at det var dumt, for nå prøver de å påstå at det var DA jeg endret abonnementet mitt, men helt ærlig talt vil jeg anse det som ganske essensielt å både sende ut bekreftelser, OG å ha timestamps på alt slikt.
Noen andre som har opplevd noe liknende?
Endret derfor en gang i ... tja, oktober til "gratis"-varianten - gikk inn på "abonnement", valgte "gratis" under "endre abonnement"-punktet (som beskrevet i kontrakten og andre steder på sidene), og lagret. I følge kontrakten skal man kunne si opp når som helst ved å endre det på denne måten, helt fram til en ny avtaleperiode begynner, uten noen bindingstid e.l.
...men selv om det var slik de beskriver i kontrakten at man skal si opp, så var det tydeligvis ikke slik det fungerer, for 18. desember fikk jeg ny faktura fra dem. Sendte dem svar med at jeg hadde endret abonnementet for et par måneder siden, men fikk ikke noe svar tilbake før i dag, der de sier "se kontrakt for oppsigelsesvilkår..." Jeg svarer med at "ja, det var akkurat det jeg gjorde", og beskriver hvordan jeg gjorde det. Problemet er at man ikke får noen bekreftelse fra dem på at man har endret abonnementet, så man vet egentlig ikke om det har blitt oppfattet.
Så, når jeg ikke hørte noe, gikk jeg inn på sidene igjen den 30.12, for å se om det var noe jeg hadde misforstått, eller om det kanskje ikke hadde blitt lagret, e.l. Neida, der stod det på "gratis". Derimot står det jo OGSÅ et punkt under "opplysninger", der man kan velge å stoppe abonnementet HELT, det er jo ikke det jeg vil, jeg vil videreføre gratisdelen av abonnementet, og det er heller ikke det som er beskrevet i kontrakten, men jeg prøver å endre der også. Ser jo i etterkant at det var dumt, for nå prøver de å påstå at det var DA jeg endret abonnementet mitt, men helt ærlig talt vil jeg anse det som ganske essensielt å både sende ut bekreftelser, OG å ha timestamps på alt slikt.
Noen andre som har opplevd noe liknende?
Sist redigert: