Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med oppdatering til 3.3

Dre_C

Medlem
Noen flere her som har problemer med oppgraderingen til 3.3?

Jeg får ikke oppgradert databasen nå i etterkant.
 

picxx

Well-Known Member
Though boys never backup..... but they cry a lot :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et par hete tips i anledningen backup:

1: WordPress › Duplicator « WordPress Plugins - denne tar en kopi av HELE wp-installasjonen, inkludert database, filer, alt, og gir deg tilogmed en fil du kan bruke til å installere (evt flytte) den på nytt. Et par klikk, og vips er siden din tilbake akkurat som før. Dessverre er det ikke alle webhotell denne funker på, har ihvertfall hatt litt problemer hos domeneshop, av de jeg kan huske nå i farta.

2: WordPress › WP-DB-Backup « WordPress Plugins - enkel og grei løsning for å bare ta backup av databasen, kan også settes til å gjøre det automatisk og enten maile eller lagre backupen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Et alternativ til den første der er BackupBuddy. Tar backup av alt den også, og kan enkelt gjennopprette eller flytte hele siden til nytt sted. Tar automatisk backup om du vil det og kan også sende backupen til mail, ftp, integreres mot Dropbox etc etc...

Har brukt den flere ganger når nye sider skal gå live og den fungerer knall hver gang. :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Et par hete tips i anledningen backup:

1: WordPress › Duplicator « WordPress Plugins - denne tar en kopi av HELE wp-installasjonen, inkludert database, filer, alt, og gir deg tilogmed en fil du kan bruke til å installere (evt flytte) den på nytt. Et par klikk, og vips er siden din tilbake akkurat som før. Dessverre er det ikke alle webhotell denne funker på, har ihvertfall hatt litt problemer hos domeneshop, av de jeg kan huske nå i farta.

Fungerer denne fint på feks Hostgator og Dreamhost?
 

zapotek

Medlem
Plugins til backup er vel og bra. Et råtips er uansett å bruke litt tid på å sett seg inn i PhpMyAdmin, slik at du klarer å gjennopprette / ta backup av en database i "blinde".

Thrust me, den første gangen du opplever et databasekrasj så kommer du til å ha blodtrykk langt over middels mens du febrilsk leter rundt på webben etter oppskrift på hvordan du gjenoppretter en gammel kopi.....
 

Dre_C

Medlem
Har gått greit på et par nettsteder, jeg holder an litt med oppgraderingene ellers. Fungerer det ellers ok Dre C? Du kan jo alltids nedgradere.

I og med at jeg først fikk problemer når jeg skulle oppgradere databasen, så var det ikke store problemer å nedgradere til 3.2.1 igjen. Måtte bare slette de nye filene og laste opp igjen den forrige versjonen.

Jeg fikk til oppgraderingen på en annen side jeg har, men denne er plassert hos en annen host og har ikke norsk språkpakke installert.

Jeg begynner da å lure på om jeg fikk problemer fordi jeg hadde den norske versjonen installert.
 
Topp