Problemer med /forum

Christian

Medlem
Hei.
Før greide jeg å komme til forumet mitt ved å skrive domene/forum (slik som det går her på WF) men nå gjør jeg ikke det lengre. Jeg må ha /forum/index.php nå.

Noen som vet hvorfor, eller enda viktigere; hvordan jeg fikser dette?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Fungerer fint med /forum her.... Bruker Firefox som nettleser, så det kan eventuelt være noe med nettleseren din? Ser at også linken i menyen peker kun til /forum.. Fungerer denne hos deg?

Christian

Medlem
Oi sann, jeg glemte en viktig ting :D Dette er på mitt nettsted! Her fungerer det helt fint! Men jeg vil ha sånn at man bare kan skrive inn det samme på min side også :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det høres nesten ut som at du har klart å laste opp en index.html til roten av forumet. Er det mulig? Hehe.. Det hadde helt sikkert vært greit med en link som sKrud spør etter :)

tyr897

Medlem
Enten er ikke index.php i listen over gyldige indeks filer, eller så har du en fil med høyere presedens (som regel index.html, index.htm).

Dersom du har mulighet for å bruke .htaccess filer, kan du prøve deg med denne
DirectoryIndex index.php

Christian

Medlem
Driver og bygger opp siden på nytt, og den ser ut som et dass og er uten innhold. Så har ikke samvittighet til å ut med url på et par dager :)

Ang. .htaccess:

Options All -Indexes
ErrorDocument 404 /404.php
FileETag MTime Size

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On

RewriteRule ^sitemap\.xml$ feed.php?output_type=sitemap [L]
RewriteRule ^(.*)(\.html|\.htm)$ index.php [L]
RewriteRule ^(.*)(\.rss|\.atom|\.txt)$ feed.php [L]
RewriteRule ^([^.]*)/?$ index.php [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
</IfModule>

Dette står i .htaccess (pluss litt til som ikke kan være relevant). Må jeg erstatte noe der med det tyr897 har skrevet? Prøvde å bare skrive inn DirectoryIndex, men det funket ikke så veldig bra.

Topp