problemer med å komme på nett med mobil i spania

metallian

Medlem
håper det er noen her som kan hjelpe for nå er det litt småkrise her..... har en htc desire hd telefon. jeg finner det trådløse nettet og er koblet til- me når jeg skal på nett funker det ikke, som om tlf ikke har funnet nett. har prøvd flere trådløse nett, samme problem..... sjekker jeg på oversikten for trådløse nett sier den pålogget med godt signal.....

Nutz

Med lem
... kanskje sensuren henger igjen etter de voldsomme demonstrasjonene der nede.
-Skulle ikke forundre med om at de tror du er en "oppvigler" som vil starte noe igjen. :)

Dre_C

Medlem
Det lønner seg ofte å sjekke de elementære tingene først. Som å slå telefoen av og på igjen. Sjekke om en trenger brukernavn og passord til disse nettverkene osv. Dataroamingen skal automatisk skru seg av når du kommer til et EØS land.

hansson

Langveisfarende
Hvis det er en telefon som er operatørlåst til Telenor så er greia trolig at den heller prøver å koble opp mot telenornettet i stedet for å bruke nettet du finner på stedet. Har aldri noensinne klart å koble meg opp på wi-fi utenfor Norge med min htc diamond pro. Forklaringene jeg fikk fra kundesørvis om hva jeg måtte gjøre for å skru av forhåndsvalget og opprette en pseudo-tilkobling bla bla fikk jeg ikke til å fungere. Så jeg ga faen og endte opp med å gi vekk skraphaugen. Aldri mer HTC. Selv om akkurat dette hadde med Telenors innstililnger å gjøre.

hansson

Langveisfarende
Jeg bytta til en billigtelefon som ikke egner seg til mye annet enn å sende sms (og til å spasere i mørke bakgater i utlandet midt på natta), så kan ikke hjelpe deg noe særlig her. Tror egentlig ikke du finner noe som er så mye bedre enn en iphone. Apropos HTC, har hørt flere som har hatt problemer med dem, så ligg unna. En kamerat kasta sin HTC desire med android etter at han hadde to alvorlige garantireparasjoner og det fremdeles ikke virka.

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, svigerbror banna og sverta over sin htc bare for noen få dager siden, men samtidig så er det jo folk som sverger til htc/samsung galaxy/andre android-varianter, så jeg prøver å sjekke med litt forskjellige hvilke erfaringer folk har, men det kan nok se ut til å helle veldig mot en iphone. Ikke problemfrie de heller, og helt klart med irritasjonsmomenter, men... alt i alt har jeg inntrykk av at de funker bedre enn de fleste andre.

Topp