Privat abm til bedrift

Kristians

Medlem
Hei,

Er det noe i veien for at jeg kjøper et privat mobilabonnement og skriver en utleggskjema på dette til ASet?

Takk

Steve Cash

Medlem
Hvis det slik at abonnementet står i ditt navn så er det vel mest naturlig at du mottar telefongodtgjørelse fra selskapet. Men hvis du ikke har tegnet abonnementet ennå, så høres det mest hensiktsmessig ut at selskapet gjør det, hvis det likevel skal dekke hele kostnaden. Med mindre det er spesielle grunner til at du vil ha det i ditt navn.

Kristians

Medlem
Ønsker å sette det i mitt eget navn da bedriftsabonnementer ofte (for mitt bruk) vil være dyrere. Takk for svar :)

Steve Cash

Medlem
Jo, så vidt jeg vet er det ingen begrensninger på slags telefonabonnement et firma kan tegne. (Men så har jeg heller aldri undersøkt akkurat det så nøye.)

NilsF

Medlem
Jeg vet ikke om trådstarter benytter Telenor, men i hvert fall så tillater ikke Telenor bedrifter å ha privatabonnementer, abonnementer som i noen tilfeller er vesentlig rimeligere enn bedriftsabonnementene.

Det som imidlertid er både fullt mulig og akseptert av Telenor, er at en privatperson kan stå som "juridisk eier" av abonnementene, mens bedriften står som "fakturamottaker". Og med en slik ordning reduserte jeg de årlige kostnadene med bredbånd, telefon og mobiltelefon med 30-40%. Og ja, abonnementene benyttes utelukkende i bedriften.

Det er ikke nødvendig å lage noe utleggsskjema, da fakturaene som mottas er stilet til bedriften, og betales av bedriften direkte. Og om noen fakturaer er sendt til en persons navn, er det jo bare å sette en rett strek over personnavnet, og så skrive eller stemple bedriftens navn på fakturaen, så lenge dette er abonnementer som bedriften skal betale.

Sist redigert:
Topp