Kanskje Nielsen har?
Jeg tror ikke at det er en vesentlig forskjell mellom off- og online media når det gjelder priser.
Jeg oversetter så godt jeg kan at 49 = 50, men selv om jeg tenker "50" sier øynene mine "noe med førti" - det er vel det det går på.
En kunde av meg testet dette for noen år tilbake og har funnet ut at oddetall priser selger faktisk mer en partall priser. Om dette er psykologisk tro i vår underbevisthet om at er en bedre pris vet jeg nå ikke. Slik som du ser sjelden fastpris frakt 50 kroner. er som regel da 49 kroner fastpris. Samme med i reklamer er det også bevist oddetallpriser, så jeg personlig tror det har en effekt. For min del virker partall priser mye "større"
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.