Gomlers
Member
Vi driver en nettbutikk, og bruker dessverre Posten for å sende pakkene ut til kunde, i mangel av annet alternativ. Snart er det bare å legge ned hele nettbutikken, ettersom Posten nå tar så mye for forsendelsene, at kundene synes det blir for dyrt.
Enkle priseksempler:
Pakke, 350g - 1000g fra Oslo til Tønsberg: 67,-
(Satt opp 4 kroner etter nyttår nå - igjen!)
"Formattillegg" for sendinger større enn 36x26x7 cm: 22 kroner.
Det vil si at hvis du for eksempel skal sende en pakke med 5 litt høye stearinlys til Tønsberg fra Oslo, så må du betale 89,-
Det er UTEN sporing.
I tillegg blir pakkene behandlet som dritt så fort de er inne i Posten-systemet, og altfor mange pakker blir ødelagt - hvor Posten selvfølgelig aldri har feil: "Det var for dårlig pakket". Vi har drevet nettbutikk i 5 år, og vet faktisk hvordan en pakke skal pakkes for at det skal holde. Utrolig at Posten klarer å ødelegge plastflasker som ligger pakket i en pappeske med bobleplast rundt!
Erstatning: NEI!
I tillegg omsetter nettbutikken vi driver et 6-sifret beløp hvert år kun i frakt (nettopp til Posten dessverre)
Og kan man få noen firmaavtale tror du? Jada - men da må bedriften omsette for 10.000.000 - det er TI MILLIONER i frakt hvert år. Hvem gjør det unntatt muligens Komplett.no? (Det er svaret jeg får når jeg tar kontakt med kundeservice for å få til en ordning) Jada - vi har Servicepakker, men det er ikke akkurat rimeligere det.. Og fakturaene som kommer hver 14. dag er så uoversiktlige, at det er umulig å sjekke om det stemmer, dersom man ikke har stålkontroll selv.
Og på toppen av det hele, så har Posten en reklame på TV hvor de OPPFORDRER folk til å handle på nettet. (Den med bikkja som venter på postmannen) Snakk om å være motsigende...
Og ikke la meg en gang starte på Postoppkravspakker - det er jo en VITS. Ca. 3% - altså 3 av 100 pakker - får vi ikke betaling for, og ville ikke fått betaling for hvis vi ikke selv hadde fulgt nøye med på hvilke pakker som ble hentet ut mot betaling, og hvilke som ikke ble. Og i samtale med Posten på dette, skylder de på dårlig opplæring av post-i-butikk-ansatte!
Makan til Idiot-bedrift skal man lete lenge etter..
Og for bare å avslutte det hele med noe helt utrolig: Jeg var ikke hjemme når posten skulle levere noe privat til meg, men som stod på firmaet. Da fikk jeg 200 KRONER i regning et par dager etterpå for BOMTURAVGIFT!?
Noen som vet hvor man sender fakturaen til Posten for all den tiden det tar å dobbelsjekke sitt eget system, fordi vi MÅ betale for et system som Posten leverer, men som ikke virker som det skal?
Noen som har samme erfaringer, og er med å gjøre noe med det? Bare en facebook-gruppe for min del - men jeg føler dette burde bli sett av flere, og at det er POSTEN som skal SVI for prisene sine, ikke nettbutikkene som blir nødt til å sette opp prisene, fordi ingen tror på at frakten er så dyr som vi må opplyse om.
Enkle priseksempler:
Pakke, 350g - 1000g fra Oslo til Tønsberg: 67,-
(Satt opp 4 kroner etter nyttår nå - igjen!)
"Formattillegg" for sendinger større enn 36x26x7 cm: 22 kroner.
Det vil si at hvis du for eksempel skal sende en pakke med 5 litt høye stearinlys til Tønsberg fra Oslo, så må du betale 89,-
Det er UTEN sporing.
I tillegg blir pakkene behandlet som dritt så fort de er inne i Posten-systemet, og altfor mange pakker blir ødelagt - hvor Posten selvfølgelig aldri har feil: "Det var for dårlig pakket". Vi har drevet nettbutikk i 5 år, og vet faktisk hvordan en pakke skal pakkes for at det skal holde. Utrolig at Posten klarer å ødelegge plastflasker som ligger pakket i en pappeske med bobleplast rundt!
Erstatning: NEI!
I tillegg omsetter nettbutikken vi driver et 6-sifret beløp hvert år kun i frakt (nettopp til Posten dessverre)
Og kan man få noen firmaavtale tror du? Jada - men da må bedriften omsette for 10.000.000 - det er TI MILLIONER i frakt hvert år. Hvem gjør det unntatt muligens Komplett.no? (Det er svaret jeg får når jeg tar kontakt med kundeservice for å få til en ordning) Jada - vi har Servicepakker, men det er ikke akkurat rimeligere det.. Og fakturaene som kommer hver 14. dag er så uoversiktlige, at det er umulig å sjekke om det stemmer, dersom man ikke har stålkontroll selv.
Og på toppen av det hele, så har Posten en reklame på TV hvor de OPPFORDRER folk til å handle på nettet. (Den med bikkja som venter på postmannen) Snakk om å være motsigende...
Og ikke la meg en gang starte på Postoppkravspakker - det er jo en VITS. Ca. 3% - altså 3 av 100 pakker - får vi ikke betaling for, og ville ikke fått betaling for hvis vi ikke selv hadde fulgt nøye med på hvilke pakker som ble hentet ut mot betaling, og hvilke som ikke ble. Og i samtale med Posten på dette, skylder de på dårlig opplæring av post-i-butikk-ansatte!
Makan til Idiot-bedrift skal man lete lenge etter..
Og for bare å avslutte det hele med noe helt utrolig: Jeg var ikke hjemme når posten skulle levere noe privat til meg, men som stod på firmaet. Da fikk jeg 200 KRONER i regning et par dager etterpå for BOMTURAVGIFT!?
Noen som vet hvor man sender fakturaen til Posten for all den tiden det tar å dobbelsjekke sitt eget system, fordi vi MÅ betale for et system som Posten leverer, men som ikke virker som det skal?
Noen som har samme erfaringer, og er med å gjøre noe med det? Bare en facebook-gruppe for min del - men jeg føler dette burde bli sett av flere, og at det er POSTEN som skal SVI for prisene sine, ikke nettbutikkene som blir nødt til å sette opp prisene, fordi ingen tror på at frakten er så dyr som vi må opplyse om.