Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prisen på et IT system ...

it-tms

New Member
Er det noen som kan tipse meg på prising av et IT system? Jeg har et web-basert "Risk & Compliance Management" system, som jeg vil lansere på norsk marked til høsten. Jeg sliter fortsatt med å fastsette pris, redd for at det blir for billig og får slite med å justere prisen senere.

Jeg har dog tenkt at jeg da kan markedsføre som introduksjonspris (nå vet jeg ikke om jeg bruker riktig begrep eller om det er sånn man tenker på markedsføring og salg). Men håper noen kan veilede meg litt. Takk :)
 

ronorio

Active Member
Det er ikke lett å fastslå en verdi for et produkt man ikke kjenner til i sin helhet.

Er nok lurt å forsøke seg på en introduksjonspris som er noe lavere enn konkurrentene dine. Ser ikke utfordringer med å justere prisen etterhvert som du får solgt noen eksemplarer - man må begynne et sted :)
 

it-tms

New Member
@ronorio ... :) takk. Vi vil vurdere videre på introduksjonspris, men vi har fortsatt mye annet å tenke på som for eksempel "hva innebærer lisenskontrakten på introduksjonsprisen". Hmm...dette trenger mye tid til å tenke på og trenger mer enn et hode rundt bordet ;-).
 

ronorio

Active Member
Før du setter en pris bør du absolutt vite hva (nøyaktig) du selger for noe. Hvis beskrivelsen for et produkt eller tjeneste er uklar eller mangelful snur ofte kunden i døra.

Har du lansert en nettside for produktet?
 
Topp