Pris (PSD til Wordpress)

xdex

Medlem
Hei,

Ser mange som elsker wordpress, og har veldig stor satsing på dette. Jeg har brukt endel tid på dette, og satt meg inn i hvordan det fungrer (vanskelig er det jo ikke) ... Men, jeg lurer nå på om jeg skal tilby PSD til Wordpress til kunder. Får ofte forespørsler om dette, men pris messig vet jeg ikke hva som er gunstig.

Hva mener dere om en pris på 5000,- som da inkluderer,

• Støtte for: Safari 5+, FF 4+, Internet Explorer 7+, Opera 12+, Google Chrome
  • 5 "unike" sider (typisk: kontakt, portfolio, blogg, tekst, forside)
  • Mobil/tablet versjon av siden
  • Oppsett på ditt domene om ønskelig
  • Legger inn informasjonen du ber om
  • Setter opp full SEO plugin og plugins mot google (mot din g-mail konto om ønskelig) ellers opprettes en egen.

er jeg helt ute å kjører nå? eller høres det gunstig ut? altså, noe du ville brukt.

adeneo

Medlem
Hvis du faktisk snekrer et helt nytt theme fra bunnen av, og vet hva du driver med i forhold til å bruke de interne WP funksjonene riktig (slik som enque_, add_action, options, shortcodes, is_admin med diverse admin menyer osv), og du garantere at det virker i alle de nettleserne (som er ganske modig gjort med IE7-8), og det ikke er noen begrensinger i kompleksitet, responsive design ift. themet, så ville jeg tippe du får jævlig mye å gjøre etterhvert, men til en timepris som vil ligge på rundt 50,- eller noe sånt ?

xdex

Medlem
Ser du nevner endel funksjoner her, og ser ikke grunnen til at disse skulle øke tiden noe voldsmt. Men det er klart at det jeg i bunn og grunn snakker om, er "enkle" nettsider bassert på wordpress. Om det bare er en blogg, hytteside, informasjonside til en barnehage osv. Det er ikke snakk om å bruke wordpress som ett fullblods CMS til å utvikle neste VG nett.

Men ut i fra di sidene jeg har fått tilsendt nå, noen skolesider, gaming sider, blogger etc, ser jeg at det ikke skal så mye til. Finnes også plugins som "fikser det meste" om de skulle ha noen spesielle behov som betaling system etc. Men alt med måte!

Men godt å høre du syntes det var "latterligbillig" da du nevner 50,- timen :)

Tonny Kluften

Administrator
Det der er langt under halvparten av hva man bør ha for å orke å holde på mer enn 6 mnd. for å si det slik. Tredoble heller prisen så vet du at du kan holde på med det lenger frem i tid, slik tar du best vare på kundene dine også, de er ikke tjent med at du går lei etter 6 mnd. og finner noe annet å gjøre.

xdex

Medlem
Takk for tilbakemeldingen Tonny. Mye mulig at jeg går lei av akkurat denne type oppdrag, da jeg hovedsaklig kun driver med egenutvikling av systemer etc. Aldri vært noe fan av wordpress, men ser jo at det er penger å hente.

Ville uansett ikke været noe levebrød, langt i fra. Men som sagt, så popper det opp slike forespørsler fra tid til annen, det er altså ikke snakk om å ha dette i hovedfokus, bare en tillegstjeneste.

Men som du sier, mulig legge om mobil-tilpassing til noe eget, med egen kostnadd. Men har googlet litt rundt, og finner ikke mange som er mye billigere.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Pris er ikke kun det du konkurrerer på hos meg. Jeg setter alltid stor pris (haha) på folk som tenker selv og ser konsekvenser, gjerne noen som jeg ikke så selv.
Men jo, absolutt greit å ha en formening om hva det skulle koste hvis.

xdex

Medlem
Klart det Pong ;) skal se litt videre på det. Mulig jeg også vil tilby PSD til HTML/CSS for de som bare måtte ønske det. Tanken er jo selvfølgelig og kunne fylle ut "død-tid" men samtidig gi en leveringsgaranti på 1-2 arbeidsdager alt etter størrelse og funksjoner på siden.

adeneo

Medlem
...gi en leveringsgaranti på 1-2 arbeidsdager alt etter størrelse og funksjoner på siden.

Holy crap! Har du gjort dette før?
Jeg er forholdsvis ny på dette wordpress greiene, men lærer noe hver dag, og har så vidt begynt å se på themes, og hvordan man integrer disse riktig med wordpress sine interne funksjoner, bruk av databasen gjennom $wpdb, ajax og den interne $wp_http klassen osv.

Enkelte ganger finnes ikke en plugin som en gang er i nærheten av det man ønsker, og som oftest er det mye verre å finne ut av hva andre har gjort, enn å bare å begynne på nytt.

Jeg har brukt to dager bare å finne ut hvordan i all verden jeg får wordpress sin media-upload.php til å virke i den innebygde thickbox'en med iframe på brukersiden, og sette inn bildet via ajax over til en plugin rett inn på en custom template, og er fortsatt ikke i mål?

Jeg antar at det du tenker på er mer å endre noen linjer med CSS for å få rette farger og slikt, og at du egentlig ikke lager noe som helst, men endrer litt på twentytwelve til det ligner på PSD'en eller lignende, da det å bygge ting fra bunnen av normalt tar noe lengre tid enn 1-2 arbeidsdager, og dersom kunden er fornøyd, og det holder med noen CSS endringer, så er det ingenting galt med det, problemet oppstår den dagen man tar på seg noe man ikke aner hvordan man skal gjøre.
Jeg gjør det hele tiden (tar på meg ting jeg ikke vet hvordan man gjør), og det ordner seg som regel, men tar ofte uendelig mye lengre tid enn hva man egentlig først trodde, fordelen er at det går raskere etterhvert som man lærer?

xdex

Medlem
Stemmer nok det og det er fordi det er for lite til å leve av :)

Som sagt, dette skal ikke leves av, se på det mer som en ting og gjøre i "død-tid" har null planer om å satse heltid på dette. Men om noen faktisk ønsker PSD til HTML/CSS eller full Wordpress, så er det bare å gi beskjed :)

Holy crap! Har du gjort dette før?
Jeg er forholdsvis ny på dette wordpress greiene, men lærer noe hver dag, og har så vidt begynt å se på themes, og hvordan man integrer disse riktig med wordpress sine interne funksjoner, bruk av databasen gjennom $wpdb, ajax og den interne $wp_http klassen osv.

Enkelte ganger finnes ikke en plugin som en gang er i nærheten av det man ønsker, og som oftest er det mye verre å finne ut av hva andre har gjort, enn å bare å begynne på nytt.

Jeg har brukt to dager bare å finne ut hvordan i all verden jeg får wordpress sin media-upload.php til å virke i den innebygde thickbox'en med iframe på brukersiden, og sette inn bildet via ajax over til en plugin rett inn på en custom template, og er fortsatt ikke i mål?

Jeg antar at det du tenker på er mer å endre noen linjer med CSS for å få rette farger og slikt, og at du egentlig ikke lager noe som helst, men endrer litt på twentytwelve til det ligner på PSD'en eller lignende, da det å bygge ting fra bunnen av normalt tar noe lengre tid enn 1-2 arbeidsdager, og dersom kunden er fornøyd, og det holder med noen CSS endringer, så er det ingenting galt med det, problemet oppstår den dagen man tar på seg noe man ikke aner hvordan man skal gjøre.
Jeg gjør det hele tiden (tar på meg ting jeg ikke vet hvordan man gjør), og det ordner seg som regel, men tar ofte uendelig mye lengre tid enn hva man egentlig først trodde, fordelen er at det går raskere etterhvert som man lærer?

Jeg har mer enn nok erfaring med wordpress til å lage custom plugins, eller andre avanserte themes. 1-2 dager er nok i det minste laget og snakket da selvfølgelig om svært enkle sider. Dersom man måtte trenge egne plugins etc, er selvfølgelig dette ikke inkludert i prisen :)

Når det er sagt, så nei, det er ikke bare snakk om å endre noen få linjer med CSS på ett eksisterende theme.

Sist redigert:
Topp