Jeg er helt uenig. SMS-reklame er en av de beste markedsføringskanaler. Veldig få lar være å lese en melding.
Les denne.
Brukerne har oppgitt blant annet postnr, alder, kjønn og navn. Så la oss si at Urban på Farmandstredet (Tønsberg) vil holde salg neste lørdag. Dermed kan jeg opplyse alle registrerte brukere i alderen 14-20 fra Tønsberg, Nøtterøy, Tjøme, Stokke, Horten osv. Det er god og målrettet markedsføring.
Joda, det at alle leser en melding har du jo helt rett i. Jeg leser alle meldinger jeg også, men om meldinga er reklame, da forsvinner den like fort bort fra min telefon, som den kom inn på telefonen. Samme med innholdet også, da det forsvinner ut av hodet like fort som det kom inn i hodet. (Sistnevnte gjelder stort sett alt av meldinger da.)
Jeg tror absolutt det er målrettet annonsering dersom du har slik informasjon på nr du har tilgjengelig, men allikevel er jeg en av dem som har vanskelig for og tro at markedsføringen funker. Ungdommer leser meldinga, tenker "jaja, det driter vel jeg i," og sletter den.
At dette fungerte så bra i Sverige er jo ikke så rart. Det er jo svensker vi prater om. Hehe, neida. Jeg syns det var høye tall med at hele 25% møtte opp for og spise en burger pga en smsmelding altså. Nå kan jo dette delvis være at disse faktisk fikk benytte seg av PDA'er som ikke var deres, og samtidig fikk være med på en lite brukt form for markedsføring.
Ellers har jeg stor tro på at denne type markedsføring vil ta helt av med årene som kommer, mest fordi vi ikke blir noe annet enn mer mobile for hver dag som går.