Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris fotograf+modell?

hansson

Langveisfarende
Har et sitat jeg bruker i frilansboka jeg redigerer i disse dager, der en AD i et Oslo-byrå i 2008 sa:

"Dagsprisen for en fotograf ligger stor sett på mellom 10 000 og 20 000 kroner. Men enkelte er selvsagt dyrere."

Så dette med priser er veldig relativt. Reklamejobber betaler langt bedre enn redaksjonelle oppdrag, og prisen på 1000-3000 per dag er nok mer i det landskapet en avis ville betalt for en enkel jobb, uten reisetillegg o.l.
 

Pål

Medlem
Har snakket med en fotograf nå, de ville ha 12000 for en dags arbeid (inkl studio), tok det mere enn åtte timer var det ingen problem. Modellen jeg har snakket med ville ha 6000... totalt sett blir det kanskje litt i overkant siden også etterbehandlingen kommer til å ta litt tid/koste penger.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Mulig jeg bare er treig, men jeg skjonner ikke helt denne: "video, ikke bilder for det meste".

Du skal ha modell og fotograf til produktfoto, men skriver at det for det meste er snakk om video?

Jeg tar selv litt bilder fra tid til annen og kan godt ta paa meg en slik jobb med "no cure, no pay". Altsaa betaler du kun om du blir fornoyd. Har ingen referanser akkurat her, men kan sende naar jeg kommer tilbake fra ferie (til helga).

Hvis du sier litt om hvilken type modell du trenger, saa kan det hende jeg kan hjelpe med det ogsaa. :)

(Sorry for mange doble a'er, sitter i Spania, saa er ikke flust med norske tastaturer her)
 

n0stra

Medlem
Det er også veldig avhengig av om du ønsker å kjøpe ut rettighetene til bildene eller om du kun kjøper bruksrett til de innenfor et område og på en bestemt side osv.

Where Professional Models Meet Model Photographers - ModelMayhem er et digert register og forum for amatørmodeller profesjonelle og fotografer. Du kan søke helt ned på kommunenivå i Norge. Det er også forskjell på å leie inn en fyr med en vanlig speilreflekskamera og å leie inn noen som har et bredt utvalg i utstyr, mobilt studio osv. Sistnevnte har investert mange tusen og vil selvsagt ha betalt for dette.
 

n0stra

Medlem
Pål: er du avhengig av at dette fotograferes i en speiell by? Skal du selv være tilstede og kontrollere? Snakker vi bilder med ren studiobakgrunn eller skal disse være i en setting? Snakker vi modeller som skal se naturlige ut eller snakker vi type "catwalkmodeller"? Skal bildene være helt opplyst eller skal de være mer eksperimentelle? Skal alle være like, og snakker vi om veldig mange forskjellige produkter?
 

Grooo

Medlem
Må du bruke proffesjonelle til hele jobben?
Kunne du kontakte feks Medier og kommunikasjon på en vgs og høre om noen kan bruke dette som ett prosjekt i skolearbeidet? Gode lærere som hjelper til der
 
Topp