Pris for en facebook-like

Chris M

Medlem
Dersom man skal skaffe likes på en facebook-gruppe. Hva vil prisen være om man bruker facebook sitt system der man kjøper likes til gruppen? Noen som har cirka tall?

Så er mitt neste spørsmål. Har sett at det er mange som får dårlige likes uten kvalitet. Altså, likes fra folk i andre land, lite aktive profiler etc.

Noen som har erfaring med denne form for markedsføring, og kan opplyse meg litt?

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis folk får likes fra andre land har de enten kjøpt x antall likes fra f.eks fiverr eller så gjør de en dårlig jobb med annonsene på Facebook. For man kan spesifisere veldig nøyaktig på både alder, bosted og interesser for å nevne noe.

hansson

Langveisfarende
Tror ikke FB selger likes på den måten du beskriver her? Prøvde akkurat sponsede innlegg for Conta Faktura i noen dager. Det gikk 700 dollar og det kom nesten 400 nye likere. Det sier jeg meg rimelig godt fornøyd med. Annonser hadde svært lav klikkrate, sponsede innlegg rettet mot venner av de som allerede liker siden hadde høyest.

Chris M

Medlem
Var dette likes av god kvalitet, Hansson? Så man kan regne en pris på rundt 10-12 kr for en like?

hansson

Langveisfarende
Ja dette var bare norske folk som reellt liker/bruker produktet (ifølge de få stikkprøvene jeg tok for å sjekke akkurat det). Aktiviteten med kommentarer og likes på innlegg på siden så også ut til å øke. Stykkprisen vil nok avhenge noe av hvor mange likere man har i utgangspunktet også. Rekkevidden blir mindre og dårligere hvis man bare har 100 likes fra før (Conta Faktura hadde 900+). Med dårligere mener jeg at man da blir tvunget til å også prøve seg mot personer som ikke kjenner noen som allerede liker produktet.

Topp