Primærsøket og sekundærsøket - hva avgjør?

Altberger

Medlem
Hei!

Er det mulig at deler av en site kommer i primærsøket, mens andre deler av samme siten kommer i sekundærsøket?

Jeg optimaliserer infosider for håndverkere med stort sett gode resultater men et par av info-sidene sliter med ranking i Google.

De ranker superbra i AVG (Yahoo) men i Google så ligger de lang ute i leksa. Hva kan dette komme av?

Søkeord; Takarbeid Trondheim
Underside: BS Blikkenslagerservice A/S - Taktekking, båndtekking og fasadearbeid - Trondheim, omegn - Fagmann

Eksempler på rangering i dag:
Startsiden (se BS Blikkenslagerservice)
Yahoo

Google (Ikke på side nr 1, 2, 3, 4 eller 5)

- At akkurat denne undersiden ikke fungerer i Google, det skjønner jeg ikke.

Jeg har flotte resultater i Google på andre og jeg har brukt samme metode.
Eks

Takarbeid Oslo (Bra dominans i toppen...)

Ang. BS i Tondheim så vises denne (en blogg jeg har) på side 2 I Google;
Bygge hus? Forbrukerguide for husbygging: BS Blikkenslagerservice i Trondheim

Kan ikke skjønne at dette skal være årsaken til dårlig ranking i Google...

edit; taktekking Værnes fungerer i Google, men hvor spennende er Værnes... er Trondheim som teller.
(så da skjønner jeg egentlig ennå mindre...)

Sist redigert:

Altberger

Medlem
Det er mulig, men det er neppe det som skjer i ditt tilfelle.

Du nevner ikke "takarbeid" i sidetittelen, det er sannsynligvis forklaringen.

tja - men heller ikke Taktekking Trondheim figurerer på side 1, 2, 3 4 eller 5 i treffet...

Jeg har til og med dyplenket mot siden fra flere ulike plasser på web.
Siden ble publisert for 3 mnd tilbake så det burde jo ha "satt seg" til nå...

comichael

Medlem
Når du har såpass mange ord i sidetittel / overskrift er det sannsynlig at G-algoritmen prioroterer andre sider på søket "Taktekking Trondheim". Dersom dette er en verdifull søkefrase, ville jeg sørget for at denne lå først, og droppet de andre nøkkeordene.

BS Blikkenslagerservice A/S - Taktekking, båndtekking og fasadearbeid - Trondheim, omegn - Fagmann

endre til

Taktekking Trondheim - BS Blikkenslagerservice AS

eller bedre

Taktekking Trondheim

Mange ord / lang nøkkelfrase er nok med på å redusere muligheter for gode rangeringer på utvalgte ord.

Ang dine gode rangeringer på tilsvarende søk på "Takarbeid Oslo", så kan det kanskje forklares ved at du har mange flere relevante sider på dette søket enn for Trondheim:

site:www.fagmann.no takarbeid oslo - Google-søk

site:www.fagmann.no takarbeid trondheim - Google-søk

Selv om første tanken er at man har fått en eller annen form for penalty, er det ofte SEO-logikk som ligger bak.

Topp