Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pressemeldinger

Gomlers

Member
Referer til innlegget Kenneth skrev under forumet
"Webforumet.no > Markedsføring > Lenke strategi "

...men jeg skrev en "pressemelding" om talentdb.no når den ble lansert

Kunne du Kenneth, eller en annen som vet, fortelle litt om hvordan man skriver en pressemelding, hva den skal inneholde og hvordan det fungerer.

Hvor sender man ut en pressemelding?

Ble litt interessert når jeg så:
...og kontaktet en haug av både store og små nettaviser, samt bloggere.. klarte å få veldig mange av dem til å skrive om saken (dem fikk en tekst dem kunne bruke om dem ville, samt noen bra illustrasjonsbilder).

Hvordan gikk du frem for å kontakte dem, og er det faktisk snakk om å kontakte så store aviser som f.eks. vg/db.no osv?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har dessverre ikke noe fasit på hvordan man skriver en pressemelding, men det jeg gjorde var å formere det som en artikkel, samtidig som jeg la ved noen illustrasjonsbilder. Artikkelen handlet om lanseringen av talentdb.no, og det var en rekke nettsteder som plukket den opp.

Det jeg gjorde var rett og slett og finne noen nettsider som skrev om forskjellig hummer og kanari, så sendte jeg dem bare en epost og sa jeg hadde en artikkel dem kunne få bruke på nettsiden sin, samtidig som jeg la ved et eksempel av artikkelen. Alle som driver et magasin vet jo hvor kjedelig det er å fylle opp magasinet, så da var det bare kos for dem med en ekstra artikkel. Bare å passe på at du ikke formulerer den som bare reklame. Jeg formulerte den som en artikkel hvor det sto om hvordan du kunne bli modell, med overskriften "Vil du bli modell?".

Dette var jo igrunn ikke en typisk pressemelding, men det funket som bare det. Skal du skrive en standard pressemelding vil ingen bry seg uansett, så lenge du ikke kommer fra et stort firma. Så når jeg tenker meg, så holder det vel kanskje bare med kategorier på nettstedet sitt. Ingen legger frivellig ut en kjip pressemelding (så fremt den ikke er formet som en bra artikkel, men da passer kategorier bedre uansett).
 
Topp