Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prøbbel i paradis...?

johack

Medlem
Heisann :) Jeg vil først si at dette var en pent og ryddig forum :) Så beklager jeg hvis jeg poster tråden på feil sted. Dette er noe nytt for meg, dessverre :)

Så... jeg har en nettbutikk som selger barne og baby klær+tilbehør. Dette har fjeg ått dratt sammen selv, uten hjelp og er selvfølgelig noe stolt av dette da jeg aldri har vært borti lignende før. MEN jeg er selvfølgelig våken nok til å forstå at det er STORE muligheter for at dette hindrer meg like mye.

Jeg har reklamert i facebook grupper, sponset bloggere, har egen blogg om butikken og egen facebook side. Jeg har hatt ca. 8 salg siden slutten av mars. Har også ordnet med SEO (ikke helt sikker på hva det egentlig er men... :S Og jeg har registrert meg på beste nettbutikker.com

Derfor lurer jeg når på... er det noen som kunne tenke seg å titte innom nettbutikken og gi meg noen konstruktive tilbakemeldinger?

ja greit å legge ved link kanskje :p
Kids Hideout
 

Ole Avranden

utvandret
Det ser ut til at du har gjort mye riktig med markedsføringen, så må du bare holde ut å repetere tiltakene - og kanskje klekke ut noen nye ideer også.

Når det gjelder designet på nettbutikken synes jeg det ser OK ut, men litt kjedelig. Det mangler litt på fargebruk og grafiske effekter for å få til "barneklær"-looken. Men samtidig, så er det viktig å ikke gå helt bananas i slike effekter for da blir siden uoversiktlig og glorete. (Da er det bedre med stramt og enkelt slik det er nå.)

Skriftstørrelsen er litt for stor synes jeg, men det er nok bare min smak.

Til slutt så bør du få oversatt alle tekster i nettbutikken.

Lykke til videre!
 
Jeg har hørt mye positivt om Shopify, fra personer som holder til i utlandet. Dette er et system som er laget for amerikaske nettsider, som du sikker ser står det "Add to cart", "items" og "check out". Personlig misliker jeg norske nettbutikker hvor alt ikke står på engelsk, bortsett fra de gangene nettbutikken har dette som en del av et image.

Det fine med Shopify er at systemet allerede er relativt bra SEO optimalisert onsite. Utfordringen din som du nevner er å få kunder til å bli oppmerksom på nettbutikken. I første omgang ville jeg lagt til nettbutikken i en rekke norske kataloger. Deretter ville jeg vært aktiv på alle forum som har med barn, graviditet, mødre, osv. Ikke bare for å reklamere, men også for å være aktiv og gi noe tilbake. Jo flere poster du får, jo flere ganger kan din link i signaturen bli vist.

Når det gjelder Paypal så kan denne betalingsløsningen for en del være litt skremmende. Jeg ville ikke hatt en egen side på toppmenyen hvor jeg fortale om "betingelser og paypal". Denne linken passer best på bunnen av nettstedet for spesielt interesserte.
 

johack

Medlem
Det ser ut til at du har gjort mye riktig med markedsføringen, så må du bare holde ut å repetere tiltakene - og kanskje klekke ut noen nye ideer også.

Når det gjelder designet på nettbutikken synes jeg det ser OK ut, men litt kjedelig. Det mangler litt på fargebruk og grafiske effekter for å få til "barneklær"-looken. Men samtidig, så er det viktig å ikke gå helt bananas i slike effekter for da blir siden uoversiktlig og glorete. (Da er det bedre med stramt og enkelt slik det er nå.)

Skriftstørrelsen er litt for stor synes jeg, men det er nok bare min smak.

Til slutt så bør du få oversatt alle tekster i nettbutikken.

Lykke til videre!

Prøver absolutt å repetere den markedsføringen som tidligere er blitt gjort, føler kanskje jeg står litt i beita når det gjelder å finne på nytt. Heldigvis så hjelper google meg inne i mellom, prøver å holde meg til det som er "lavkost"tiltak. Er ikke akkurat mye penger å hente helt enda :)

Jeg skal se om jeg får forandret på skriftstr. godt tips det :) sånt ser man liksom ikke selv, blir noe blind av eget "verk".

Dette med oversettelsen er vanskelig syns jeg, har bladd opp og ned i alt av admin ting hos shopify, men blir liksom ikke klok, men jeg leter fortsatt. Om jeg derimot får det til med det første tror jeg ikke :) men gir ikke opp!
 

johack

Medlem
Jeg har hørt mye positivt om Shopify, fra personer som holder til i utlandet. Dette er et system som er laget for amerikaske nettsider, som du sikker ser står det "Add to cart", "items" og "check out". Personlig misliker jeg norske nettbutikker hvor alt ikke står på engelsk, bortsett fra de gangene nettbutikken har dette som en del av et image.

Det fine med Shopify er at systemet allerede er relativt bra SEO optimalisert onsite. Utfordringen din som du nevner er å få kunder til å bli oppmerksom på nettbutikken. I første omgang ville jeg lagt til nettbutikken i en rekke norske kataloger. Deretter ville jeg vært aktiv på alle forum som har med barn, graviditet, mødre, osv. Ikke bare for å reklamere, men også for å være aktiv og gi noe tilbake. Jo flere poster du får, jo flere ganger kan din link i signaturen bli vist.

Når det gjelder Paypal så kan denne betalingsløsningen for en del være litt skremmende. Jeg ville ikke hatt en egen side på toppmenyen hvor jeg fortale om "betingelser og paypal". Denne linken passer best på bunnen av nettstedet for spesielt interesserte.

Egentlig enig der, så er det jo dette med at jeg retter meg kun til det norske markedet som gjør at jeg har prøvd å forandre på akkurat dette, hittil uten hell. Men, satser fortsatt på at jeg finner det etter mer leiting.

Jeg er ikke veldig kjent SEO, men har "skaffet" det (om det heter det?). Sier meg svært lite, men får se om det gir utslag :) Jeg prøver å være aktiv på forum, dessverre virker det som at de fleste morbarn-, gravide- og familieforum ikke liker slike signaturer og tar det som reklame. Har derfor måttet slutte med dette, kun et forum har latt meg fortsett i mot å betale for annonsering. Har ennå ikke fått tilbakemelding på hvor mye dette vil koste meg. Så en får se :)

Dette med Paypal har jeg tenkt på tidligere, jeg er vant med paypal selv og synns det funger bra og har ingen dårlige erfaringer. Jeg vet ikke helt hva som skremmer folk med dette, men likevel sitter jeg med samme inntrykk som deg, at det kanskje skremmer Ola Normann. Problemet er vel egentlig å finne et alternativ som virker bedre i forhold til kundenes "trygghetsfaktor" og som ikke koster som nyetablert nettbutikk det hvite i øye pr mnd osv. Sånn sett er paypal relativt rimelig. Tror jeg? Om noen har forslag til andre alt. så kom gjerne med de :) Ev. litt usikker på om alt kan integreres i Shopify?

Da skal jeg prøve å flytte på "betingelser og paypal" absolutt en god ide, sliter noe med oppsettet, men klarer det nok til slutt om jeg bare får nok tid på meg ;)
 

johack

Medlem
Sjekk ut Betalingsterminaler - Betalingsterminal for betaling med VISA-kort på den vanlige måten. De har flere forskjellige pakker alt ettersom hvor mye du selger for.

Veldig godt alternativ, absolutt. Pr i dag er det dessverre litt for dyrt, med tanke på at det som kommer inn går til å bygge lager må det helst ikke ha noen etableringsgebyrer på 2000 osv. Jeg forstår at det mest sannsynelig blir et mnd gebyr og ev. en % av salget. Men akkurat dette etableringsgebyret gjør det litt vanskelig for øyeblikket. Takk for info likevel, jeg hadde faktisk ikke sett på det alternativet :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det blir jo bare vill gjetting, men jeg tror du tjener inn de 2000,- ganske kjapt. "Mannen i gata" kjenner ikke til PayPal og med alle svindelforsøkene som dukker opp fra tid til annen, blir folk enda mer skeptiske til å gi fra seg informasjon om VISA-kortet.
 

Bransje

DaddyO
Stemmer det, men Paypal er langt mer akseptert blant online kjøpere nå, enn for kun få år siden. Spørs litt hvordan den er satt opp. Link i bunnen på siden.

Hvordan Websiden ser ut har alt og si for kjøps signalene kundene mottar, det gjør at flere kjøper, så der må du forbedre enn del. Gjerne noen rammer på¨bildene, mer luft mellom midt og side. Endre tekstformat gjerne og fargevalg.

Jeg ville nok hatt symboler for post og gjerne klarna i bunnen. Kunden ser noe de kjenner og er trygge på. Et bilde er verdt mer enn tusen ord :)
 

johack

Medlem
Det blir jo bare vill gjetting, men jeg tror du tjener inn de 2000,- ganske kjapt. "Mannen i gata" kjenner ikke til PayPal og med alle svindelforsøkene som dukker opp fra tid til annen, blir folk enda mer skeptiske til å gi fra seg informasjon om VISA-kortet.

Jeg ser den, absolutt, og det vil nok være noe slikt jeg håper på om litt tid :)
 

johack

Medlem
Stemmer det, men Paypal er langt mer akseptert blant online kjøpere nå, enn for kun få år siden. Spørs litt hvordan den er satt opp. Link i bunnen på siden.

Hvordan Websiden ser ut har alt og si for kjøps signalene kundene mottar, det gjør at flere kjøper, så der må du forbedre enn del. Gjerne noen rammer på¨bildene, mer luft mellom midt og side. Endre tekstformat gjerne og fargevalg.

Jeg ville nok hatt symboler for post og gjerne klarna i bunnen. Kunden ser noe de kjenner og er trygge på. Et bilde er verdt mer enn tusen ord :)

Her gir du meg mye å jobbe, tusen takk! Jeg aaaaner ikke hvordan jeg får til halvparten, så nå får jeg sette meg ned å google så kanskje jeg skjønner det ;)

SUPERT med litt å ta tak i :)
 
Misforstå meg rett, jeg tror ikke Paypal er veldig skremmende i seg selv, derimot blir jeg litt "skremt" når noe jobber veldig hardt for å bli tatt seriøst. For min del hadde jeg gjerne sett at du selger deg selv her. Om jeg er skeptisk til en side liker jeg å se at det er ekte folk av kjøtt og blod som står bak siden. Ikke vær redd for å legg ut bilder av deg selv. "Hei dette jeg meg, det er meg du handler av".

Tidligere har det vært noen som her som har spurt om man bør bruke Shopify eller mystore. Hadde jeg vært deg ville jeg sett på mystore sin løsning ettersom det er lagt for det norske markedet, om du ikke greier å finne ut hvordan Shopify kan gjøre helt norskt.

Fant denne Shopify goes international... – Shopify Ecommerce Blog og ville nok tatt en titt på det om jeg var deg.
 
Topp