Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Postoppkrav

KIA

Medlem
Jeg vurderer å tilby postoppkrav på nettbutikken. Har noen her erfaring med dette eller noen tipser? Hvis kunder ikke henter bestillinger fra post, blir pakker returnert til meg, og post belaster returkostnader til meg. Er det slik? Hvis ja, hvordan kan man belaste beløpene til kunder videre?
 

Stoppet

Banned
Har du sport Posten? ;) Det enkle er ofte det beste.
 

Stoppet

Banned
Jeg vurderer å tilby postoppkrav på nettbutikken. Har noen her erfaring med dette eller noen tipser? Hvis kunder ikke henter bestillinger fra post, blir pakker returnert til meg, og post belaster returkostnader til meg. Er det slik? Hvis ja, hvordan kan man belaste beløpene til kunder videre?
Du må nok betale portoen begge veier hvis den ikke blir hentet. Du bør kanskje ha en bestillingsordning der kunden godgjenner leveringsbetilngelsene, og der bør det da stå at uhentede pakker vil bli belastet met et gebyr på X antall kroner? Da antar jeg at du vil kunne purre på dette kravet for så å sende over til et inkassobyrå.

Jeg ville nok forhørt meg med et inkassobyrå før oppstart.
 

Beergear.no

Medlem
Har brukt dette for noen år siden. Vi sluttet med det etter at vi fant ut at vi tapte ca 4000 på det pr mnd.
Vår erfaring var at de "slubbertene" som ikke hentet pakkene heller ikke betalte regninger de fikk etterpå.
Ikke en gang trussel om inkasso hadde noen effekt på disse folkene.
Enten viste de at det ble alt for dyrt for oss å kjøre inkasso på dette, eller de var allerede svartelistet og ga blanke...
Ikke vet jeg. Det fungerte i alle fall svært dårlig for oss.
 

HanneSol

Member
Jeg har omtrent samme erfaring som bristol - det er noen som ikke henter, og som heller ikke betaler regningen etterpå. Stort sett slapp jeg unna returkostnaden, men det tror jeg var fordi post i butikk var relativt nytt og de ansatte ikke kjente reglene så godt...
 

Johan

Medlem
Har også erfaring med at det er mange som ikke henter.
Inkassobyråene tar først og fremst store volum. Så dersom du fremdeles vil ha postoppkrav ville jeg satset på egeninkasso. Meget effektivt
 

KIA

Medlem
Har spurt posten. De hadde null anelse hvordan man håndterer slik situasjoner. Jeg tror hvis det går til inkasso, og kunde fremdeles ikke betaler, koster det deg mye mer som du har fortjeneste på varen.
 

KIA

Medlem
Kjenner noen her et inkassobyrå? Har bare et tilfelle som ikke har stort beløp. Kjenner ikke egeninkasso.
 

Steve Cash

Medlem
Hansson, som har profil her, driver med Conta inkasso. Jeg har ikke satt meg inn i det, men det skal være kurant å bruke. http://www.conta-inkasso.no/?gclid=CNrk_Z7B1soCFRG3GwodZtMOfw
Ellers finnes det inkassobyråer som tar småbeløp hvis du absolutt ikke vil gjøre det selv. Sjekk hva slags avtale du får, jeg bruker Kreditorforeningen, jeg betaler bare hvis de klarer å drive inn pengene, så fremt det ikke går til utleggsforretning uten at kunden gjør opp for seg. (I Kreditorforeningen må en være medlem, det koster riktignok ca2000 kr i året.)
 

perksp

Member
Jeg har to inkassosaker som jeg kjører via Conta systemet. Så langt meget fornøyd! Ikke at noen saker har løst seg enda, men systemet er enkelt å forstå / følge opp.

Til hovedspørsmålet angående oppkrav. Jeg har også valgt og ikke ha denne løsningen, nettopp fordi det er mange slubberter som nevnt tidligere. De kundene som etterspør oppkrav, får muligheten til å forhåndsbetale faktura som de får på e-post. 85% av tilfellene så er det en grei løsning for kunden. Er en del som ønsker å betale cash da de ofte har litt gryn de ikke har skattet av.
 

KIA

Medlem
Jeg har to inkassosaker som jeg kjører via Conta systemet. Så langt meget fornøyd! Ikke at noen saker har løst seg enda, men systemet er enkelt å forstå / følge opp.

Til hovedspørsmålet angående oppkrav. Jeg har også valgt og ikke ha denne løsningen, nettopp fordi det er mange slubberter som nevnt tidligere. De kundene som etterspør oppkrav, får muligheten til å forhåndsbetale faktura som de får på e-post. 85% av tilfellene så er det en grei løsning for kunden. Er en del som ønsker å betale cash da de ofte har litt gryn de ikke har skattet av.

Er det mulig å kjøre enkle inkassosaker på conta-inkasso, eller må man kjøpe abonnement for å kunne bruke systemet?

Jeg ga betalings-mulighet via postoppkrav i en perioden på 2 måneder. Nesten 20% av pakkene ble ikke hentet av kunder. Så fjernet jeg den. Kostnadene var porto + oppkrav-gebyrer.
 

barentshavet

Active Member
Er det mulig å kjøre enkle inkassosaker på conta-inkasso, eller må man kjøpe abonnement for å kunne bruke systemet?

Jeg ga betalings-mulighet via postoppkrav i en perioden på 2 måneder. Nesten 20% av pakkene ble ikke hentet av kunder. Så fjernet jeg den. Kostnadene var porto + oppkrav-gebyrer.

Du må betale for det, men jeg synes det er fair siden fakturasystemet er gratis.
 
Topp