Hei!
Har en liten utfordring i nettbutikken min. Har en del kunder som bestiller varer med postoppkrav som betalingsalternativ. En uanstendig høy andel av disse henter aldri pakkene og jeg ender opp med å betale porto begge veier samt at varene blir liggende i postsystemet i 2-3 uker. Har de siste to månedene hatt en returandel på oppkravssendinger på ca 10%..
Kvier meg veldig for å fjerne postoppkrav som betalingsalternativ da det er en del som er skeptiske til andre betalingsformer, men jeg begynner å lure på om jeg er nødt. Har i tillegg til oppkrav både VISA/Mastercard, Klarna faktura og forskudd, så det bør jo i utgangspunktet ikke være noe problem.
Hva tenker dere? Er det nødvendig å tilby oppkrav i 2012 når folk kan få med faktura uten gebyr med 14 dagers betalingsfrist?
mvh
Per Christian
gadgetsshop.no
Har en liten utfordring i nettbutikken min. Har en del kunder som bestiller varer med postoppkrav som betalingsalternativ. En uanstendig høy andel av disse henter aldri pakkene og jeg ender opp med å betale porto begge veier samt at varene blir liggende i postsystemet i 2-3 uker. Har de siste to månedene hatt en returandel på oppkravssendinger på ca 10%..
Kvier meg veldig for å fjerne postoppkrav som betalingsalternativ da det er en del som er skeptiske til andre betalingsformer, men jeg begynner å lure på om jeg er nødt. Har i tillegg til oppkrav både VISA/Mastercard, Klarna faktura og forskudd, så det bør jo i utgangspunktet ikke være noe problem.
Hva tenker dere? Er det nødvendig å tilby oppkrav i 2012 når folk kan få med faktura uten gebyr med 14 dagers betalingsfrist?
mvh
Per Christian
gadgetsshop.no