Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Posten trenger din hjelp!

Kassimaja

Geocacher
Posten har akkurat innført sitt nye gebyrregime og ikke en gang postansatte vet ordentlig hvordan dette skal hånteres.

Uansett. Posten planlegger langt fram i tid og allerede nå er en gruppe satt ned for å finne på flere idiotioske gebyrer de kan innføre fra 01.01.2013. Her er noen eksempler:

  • Ekstra betalt for stygg håndskrift
  • Slikkegebyr. Hvis en ansatt i posten må slikke på frimerket for deg
  • Pakkeutleveringsgebyr. Skal du hente en pakke må du pent betale for det
  • Julebordgebyr. Et gebyr posten innfører for å være jævlige. Pengene går til julebord til postansatte
 

Kassimaja

Geocacher
Nei, men det gjør ikke Posten heller, så du er ikke alene...
 

Kassimaja

Geocacher
Men det var vel bare kødd?

Kødd? Når posten legger på gebyr fordi en forsendelse er mer enn 2 cm tykk og samtidig ber om at ting som skal sendes må pakkes ordentlig så henger nye gebyrer av den kaliberen mer på greip enn det...
 

Kassimaja

Geocacher
Har posten egentlig lov til å kreve mottaker for feil en ukjent mottaker gjør?
 

Nutz

Med lem
...du mener feil en ukjent avsender gjør?
-Mulig, de kan i det minste nekte utlevering dersom de ikke føler at de får betalt for jobben/ulempen.

Ting risikerer jo å komme i retur dersom det er feil postnummer.

Posten er en av de kjente "mafia-konserne" fra Stalinist-tiden her i landet på linje med "e-verket", "Telenor" og NRK.. NRK er vel den som er verstingen, med posten som en god toer når det gjelder overgrep..
 

Britta

stoffdronning
Posten er en av de kjente "mafia-konserne" fra Stalinist-tiden her i landet på linje med "e-verket", "Telenor" og NRK.. NRK er vel den som er verstingen, med posten som en god toer når det gjelder overgrep..

Du er ikke avhengig av NRK, bare slutte å eie og se på TV (det frigjør masse fritid som kan brukes bedre ;-)).

Også er det mer enn nok konkurranse til Telenor føler jeg, strøm har du også utvalg.

Men det finnes faktisk ingen alternative til å sende brev under 1 kg mellom Sør- og Nordnorge, altså det er vel det verste da.

Britta - som lar kjøperen nå velge mellom 2 muligheter, brev 350 gr 37 nok eller pakke 130 nok.
 

md16

New Member
Vi som avskyr Postens priser

Vi som avskyr Postens priser på FACEBOOK. Støtt oss ved å klikke HER.

Posten har igjen skrudd sine allerede høye priser opp til et helt avskyrlige prisnivå. Dette rammer mange norske netthandelere og privatkunder hardt. Norge er allerede verdens dyreste land å sende pakker og brev i. Det eneste Posten gjør er å skru opp prisene og gjøre servicen dårligere. For norske netthandelere betyr dette at vi taper i kampen mot utenlandske netthandlere som har helt andre fraktpriser og vilkår.

Hvordan kan det være mulig å sende en pakke rimeligere fra Kina til Hammerfest enn fra Oslo til Hammerfest?

Dette er et faktum av Postens monopol virkesomhet i Norge. Hvor lenge skal vi la denne galskapen til Posten fortsette? Denne gruppen er for de som ønsker endringer i Postens totale griskhet. Vi ønsker også gjerne at Posten kommer med en uttalelse om hvordan de kan forsvare sine avskyrlige priser på blant annet brevsendinger.

Vi oppfordrer alle til å benytte alternative forsendelsesmuligheter som Schenker, Tollpost, MyPack med flere.
 

May

Medlem
Vi som avskyr Postens priser på FACEBOOK. Støtt oss ved å klikke HER.

Posten har igjen skrudd sine allerede høye priser opp til et helt avskyrlige prisnivå. Dette rammer mange norske netthandelere og privatkunder hardt. Norge er allerede verdens dyreste land å sende pakker og brev i. Det eneste Posten gjør er å skru opp prisene og gjøre servicen dårligere. For norske netthandelere betyr dette at vi taper i kampen mot utenlandske netthandlere som har helt andre fraktpriser og vilkår.

Hvordan kan det være mulig å sende en pakke rimeligere fra Kina til Hammerfest enn fra Oslo til Hammerfest?

Dette er et faktum av Postens monopol virkesomhet i Norge. Hvor lenge skal vi la denne galskapen til Posten fortsette? Denne gruppen er for de som ønsker endringer i Postens totale griskhet. Vi ønsker også gjerne at Posten kommer med en uttalelse om hvordan de kan forsvare sine avskyrlige priser på blant annet brevsendinger.

Vi oppfordrer alle til å benytte alternative forsendelsesmuligheter som Schenker, Tollpost, MyPack med flere.

Nå har jeg trykket på "liker", men ser ikke ut til at det er så mange som engasjerer seg. Kanskje en statusoppdatering i ny og ne vil hjelpe? Du vil kunne finne mange "gullkorn" på postens egne sider. En daglig runde innom der for å tipse om gruppen, vil nok også kunne skaffe mange som vil engasjere seg. Du har helt rett i at det er fullstendig meningsløst mye av det som har skjedd med takstene i det siste. Jeg driver også nettbutikk, og sender mange små og "myke" forsendelser. På enkelte av disse var det ved årsskiftet en prisøkning på 3-400% . "Begeret" er fullt hos meg også, så jeg har nå tegnet avtale med Toll Post på My Pack. Gleder meg til det kommer i gang, men for alle "småpakker" som kunden ønsker å få i postkassen, er det desverre ikke noe alternativ. Fordi jeg sender mange "myke" pakker, klarer jeg allikevel å "tyne" litt. Har nå gått til anskaffelse av en liten vakumpakke maskin for å teste dette ut, og det ser ut til å kunne fungere veldig bra. Gjorde et raskt overslag i dag, og fant at at jeg med dagens omsetning (og den er økende) vil kunne spare opp i mot 100000 pr år bare på format tillegg. For meg er dette faktisk en reell besparelse også, siden det er penger som jeg til nå har "sponset" på forsendelsene. Oppfordrer deg/dere til å gjøre litt mer med FB-siden. Koster ikke all verden å markedsføre den med litt heller - Har selv en annonse gående på min egen FB-side med et lavt budsjett, og det "tikker inn" flere nye "likere" hver dag - selv innenfor et begrenset interesefelt, Din FB side er jo noe som bør angå alle. Før jul, sendte jeg et brev til departementet hvor jeg stilte en del kritiske spørsmål. Dersom jeg ikke får noen fornuftig respons på dette, er vel neste skritt å publisere det - nettopp på FB
Jeg blir gjerne med og moboliserer. :-D
 

nukleuz

Medlem
  • Pakkeutleveringsgebyr. Skal du hente en pakke må du pent betale for det

Haha :D Og henter du den ikke må du likevel betale et tilsvarende gebyr, eller mer, for returen.

Og nå skal det være sagt; jeg kjøpte en sånn "norges pakke greie". Kostet ca 200 kroner. I denne pakka skulle jeg sende en ting til verdi av 9 000 kroner. Av en eller annen grunn så hentet ikke mottakeren ut pakken, og når den kom i retur til meg... og det værste av alt - da måtte jeg betale et gebyr på 160 kroner for å få den ut!

Klar jeg ville det, men.... f*n heller da.
 

Beergear.no

Medlem
I dag snakket jeg med dem på mitt lokale postkontor ang. Smartpostkonvolutter.
Som de fleste sikkert har fått med seg så forsvinner boble konvolutter av denne typen nå.
Og de uten bobler på blir det gebyr for tykkelsen på.
Men har man allerede kjøpt får man sende de så lenge man har.
I morgen drar jeg og tømmer det samme posthuset for smartpost konvolutter av "gammel type"
Da regner jeg med at jeg totalt har rundt 500-600 konvolutter siden jeg har samlet lit før jul :)
Hadde ikke med kort i dag, derfor må jeg tilbake i morgen :)
 
Topp