Postbanken 2010

kongen

kongemedlem
En av de største nettleserne ?? Hvor har du disse tallene fra?

På mine nettsteder er i alle fall chrome knapt representert.....

Google Chrome er en av de 3 største nettleserne sammen med Internet Explorer og FireFox. Så har vi lilleput Safari for de sære. Tallene er hentet fra mine egne nettsteder og fra analyser gjort på større nettsteder.

Men nå bør jo alle skifte til Internet Explorer, sjekk denne sammanligningen:
Windows Internet Explorer 8: Sammenlign nettlesere

Internet Explorer knuser alle andre i sikkerhet, brukervennlighet og pålitelighet...

Erlend

Medlem
Google Chrome er en av de 3 største nettleserne sammen med Internet Explorer og FireFox. Så har vi lilleput Safari for de sære. Tallene er hentet fra mine egne nettsteder og fra analyser gjort på større nettsteder.

Internet Explorer knuser alle andre i sikkerhet, brukervennlighet og pålitelighet...

Det hadde jeg aldri trodd. Takk for linken! Men vi bør vel kanskje være litt skeptiske siden det er Microsoft selv som har laget denne rapporten?

TorsteinO

Art Director & grunder

Hvis du leser gjennom det som faktisk står der, så ser du at flere av punktene er rent sprøyt, ting der "resultatene" ikke passer dem hoppes over, relativt "rare" punkter vektlegges like mye som "store og viktige".

Se f.ex. på
Sikkerhet: Med SmartScreen-filteret er Internet Explorer 8 nettleser nr. 1 i beskyttelse mot malware og phishing, og har blokkert over 1 milliard forsøk på nedlasting av malware siden siden lanseringen i mars 2009. Internet Explorer 8 er:
  • 2,9 ganger bedre enn Firefox til å beskytte mot ondsinnet malware
  • 5 ganger bedre enn Chrome til å beskytte mot ondsinnet malware
  • 3 ganger bedre enn Chrome til å beskytte mot phishing-angrep
Dette lurer jeg VIRKELIG på hvordan de har regnet ut. Legg også merke til at det ikke står noe punkt om Firefox og phishing.

personvern: Internet Explorer 8 holder som standard adresselinjen og søkefeltet separert for å påse at det du skriver i adresselinjen forblir privat og ikke deles med andre.
Øh. Javel - er det egentlig noen av de andre som IKKE gjør dette? Det er ihvertfall sånn i Firefox og Safari.

Brukervennlighet: Internet Explorer 8 er den eneste nettleseren som tilbyr fanegruppering og fargekoding, Hurtigtaster, Web Slices og visuelle søkeforslag, noe som gjør dine daglige online-oppgaver enklere.
Jeg vil vel faktisk påstå at det er et par andre punkter under brukervennlighet enn disse - snodig å gi de andre NULL her, og seg selv full score.

Tilpassbarhet: Firefox vinner kanskje når det gjelder antall tillegg, men mange av de tilpasningsfunksjonene du vil ønske å laste ned for Firefox, er allerede en del av Internet Explorer 8 fra begynnelsen av. Du kan derfor fokusere på å finne unikt innhold, heller enn på selve funksjonen.
Ok, denne er flott. "Vi har allerede lagt inn funksjonene vi har bestemt at du vil ha, så vi er like gode som firefox selv om de er mer tilpassbare"...

Samsvar: Internet Explorer støttes av flere topp nettsider verden over enn noen annen nettleser. Med Internet Explorer 8 kan du stole på at flere nettsider vil fungere som de skal. Korriger problemer med visning av nettsider, så som forskjøvet tekst, bilder, eller tekstbokser med et klikk på Samsvarsvisning-knappen. Samsvarsvisningsknappen
Øøøøh... ok. Så mens ting bare funker i firefox, må man altså trykke på en ekstra knapp i IE8? Hvordan gjør det at IE vinner? Her får altså IE full score, mens Firefox får null? Hvilke "topp nettsider" er det egentlig i dag som ikke funker i firefox?

Håndtering: Internet Explorer 8 vinner med hendene på ryggen med sin evne til å skreddersy installasjonen, drifting av nettleseren etter utplassering, og dine samsvarsverktøyer.
Ok, her prøver de ikke engang å komme med noen argumenter, de vet at det er sprøyt.

Nutz

Med lem
Tipper også at Firefox har skånet nettbrukere for milliarder av forskjellige angrep kun fordi de byttet fra IE til Firefox.. :)
For et par år tilbake og lenger, så var det jo Russisk rullett å bruke IE.
Firefox har kommet etter når det gjelder utnyttbare sårbarheter, men litt nettvett og aktiv bruk av tillegget NoScript, så er man godt rustet, dog aldri helt sikker.

Topp