Hei!
Jeg er i ferd med å ta steget med å endelig etablere en nettbutikk. Har funnet en nisje og fått ordnet et par wholesale-kontakter. Jeg har ordnet med hosting og tenker å bruke joomla og virtuemart som nettbutikkløsning.
Jeg har full jobb, men elsker å ha prosjekter som dette ved siden av. Går det riktig så bra, hadde jeg virkelig likt å gått ned i stilling for å få nettbutikken til å vokse.
Phew, det var mange spørsmål, men om du kan svare på bare en av de blir jeg riktig så fornøyd!
Jeg er i ferd med å ta steget med å endelig etablere en nettbutikk. Har funnet en nisje og fått ordnet et par wholesale-kontakter. Jeg har ordnet med hosting og tenker å bruke joomla og virtuemart som nettbutikkløsning.
- 1. Når jeg bestiller endel varer fra USA, hvor lang tid tar det typisk før de er fremme her i Norge? Det sto ingenting spesifikt om dette fra leverandøren sin side.
- 2. Hvilken betalingsløsninger følger med Virtuemart? Har ikke funnet ut noe spesifikt om dette. Tenker å bruke paypal til dette, til overføring via kort og fakturering i epost. Er dette lett å integrere i virtuemart?
- 3. Frakt og sending. Si jeg er riktig så heldig og får bestillinger hver dag. Hvordan skal jeg gjøre det med sending? Er det vanlig å sende hver dag, eller har man faste dager i uka? Har posten en slags avtale med nettbutikker?
- 4. Er det noen fast formel for å legge på pris? Si jeg kjøper en vare for 20 kroner, kan jeg bare legge på det som høres fornuftig ut, eller gjør man det på en annen måte?
- 5. Jeg driver et enkeltmannsforetak innenfor webdesign. Må jeg opprette et nytt foretak, eller kan jeg har f. eks Håkons sokker som en nettbutikk og heller smelle på det juridiske navnet på en faktura? Så vidt jeg har forstått lar dette seg gjøre, eller?
Jeg har full jobb, men elsker å ha prosjekter som dette ved siden av. Går det riktig så bra, hadde jeg virkelig likt å gått ned i stilling for å få nettbutikken til å vokse.
Phew, det var mange spørsmål, men om du kan svare på bare en av de blir jeg riktig så fornøyd!