piping/during fra skjerm - reklamasjon?

Steve Cash

Medlem
Jeg er fullstendig amatør på området, men jeg vil anta at dette må dekkes reklamasjon/garanti hvis det ikke hjelper å flytte andre elektroniske komponenter unna skjermen. Slik som høytalere, mobiltelefoner mv.Kanskje også lamper med lysrør. Selve PC-kabinettet må vel nesten så i nærheten. Piper det også hvis du skrur av alt annet av de nevnte ting i rommet, og bare skjermen står på? I så fall høres det litt skummelt ut, det skal ikke være ting i en skjerm som lager høye pipelyder så vidt jeg vet. Har den innebygde høytalere forresten? I så fall kan det være forklaringen.

Sist redigert:

eplebiten

Medlem
Jeg vil tippe at det er viften som er årsaken for støyen. Det er ikke så mye som kan lage støy i en skjerm ettersom den ikke har så mange mekaniske deler (sammenlignet med en datamaskin).

I noen tilfeller kan et vifteblad være litt "skjev", og den vil dermed oppnå kontakt med andre deler av viften slik at det kommer en hvinende lyd fra viften. (CPU-vifter av litt dårligere kvalitet opplever ofte dette). Noe som kan hjelpe i slike tilfeller er at man beveger litt på viften for å "løsne" den. Men dette krever at man åpner skjermen.

Det du bør gjøre er å kontakte selger og forhøre deg om hva du skal gjøre videre. Jeg tror at dette vil være en reklamasjonssak da den er ny? (Jeg regner med at dette er en ny skjerm du har kjøpt.)

Topp