phpBB vs. vBulletin - hva er forskjellen?

Marita

ordleker
Har sett på forumløsninger, og ser ut som phpBB og vBulletin er de største (arrester meg om jeg tar feil).

Den mest åpenbare forskjellen, iallfall for meg, er at phpBB er gratis, mens vBulletin koster rundt $200.

Selv har jeg vært på flere vBulletin-fora de siste årene, og synes funksjonene er supre. Jeg lurer på hva man mister av funksjoner om man velger en phpBB-løsning? Og har de funksjoner som vBulletin ikke har?

fulloggal

New Member
Bare til å laste ned phpBB3 og prøve det vel :)
phpBB - ditt gratis diskusjonsforum på norsk

Jeg har ikke administrert et vB forum før, men har sett litt på det. Og ut i fra det jeg har sett, så er administrasjonedelen litt enklere enn det er i PhpBB. Hvertfall mye lettere å sette seg inn i. Første gang jeg skulle lage subforumer i et phpbb forum tror jeg jeg brukte en time på å få laget to stk.

Før du kjøper vBulletin ville jeg prøvd PhpBB. Det er jo litt smak å behag, og vi kan ikke ta avgjørelsen for deg:)

Helge

Profesjonell Googlesøker
Administrasjonsdelen er egentlig lettere i phpbb synes jeg... men alt er jo smak og behag :p

Dag Frogner

Supermedlem
Det nytter ikke å bruke phpbb.no, der er det (desverre) helt dødt. Bruk phpbb.com, der er det mange som er raske og flinke til å hjelpe. :)

Bruker selv phpBB3 og er veldig fornøyd, er ikke spesielt vanskelig å lære seg og når du har skjønt hvordan det fungerer, går det veldig greit.

Marita

ordleker
Takk for tipset King-Nothing, da skal jeg prøve der :) Tenkte å endre litt på design++ før jeg lanserte forumet skikkelig.

Tok forresten en titt innom trommeportalen nå, nydelig design på forumet syns jeg, det er i samme gata jeg har tenkt å legge meg. :)

Dag Frogner

Supermedlem
Takk og takk. :)

Likte designet veldig godt første gang jeg så det, rent og pent. Designet jeg bruker er ikke gratis, men kan skaffes fra Rockettheme.com. Her er en link til deres sider med priser, du får også tilgang til forumet deres (med meget god support) "på kjøpet" når du betaler.

https://www.rockettheme.com/join-a-club?club=phpbb3,devphpbb3

Bare hyl ut enten her eller på pm om du lurer på noe med phpbb, så skal jeg prøve å bistå. :)

Sist redigert:

Marita

ordleker
Hm, synd de ikke har en engangsbetallingssak, er ikke så glad i sånn "betal for et års abonnement". Men det er meg da :p

Ellers kan jeg alltids prøve å fikle litt i css selv, tenkte å begynne på nyåret, ivrig på å få opp forumet nå :)

Topp