Penisforlengerkø?

Gaasehud

Medlem
Merkelig utsagn. Apples maskiner er jo slett ikke noen spillmaskiner. Jeg har ikke tallene foran meg, men jeg mener å ha lest at Apples produkter har en mye eldre målgruppe enn typiske PC-produsenter. Apple henvender seg til de "unge voksne" (25-35+) og folk i den aldersgruppen sitter ikke å spiller så innmari mye.
Jeg var litt uklar – spill var egentlig ikke så essensielt. Poenget mitt var ikke at profesjonelle ikke velger Mac, for det gjør de som regel. Men at de som hele tiden forteller at de elsker Apple over alt på jord er de som faktisk ikke er så kyndige på IT eller jobber innenfor en spesiell nisje, men liker at den har "kult design" og slikt. Jepp, vil også tro at mange jenter foretrekker Mac, men det er nok fordi den ser bra ut for dem enten den er skrudd på eller ei, ikke fordi den har godt OS o.l.

iPhone som produkt er jo komplett irrelevant for jenter i aldersgruppen 12-18 siden den mangler et brukbart kamera og slikt dill. Det er et produkt som helt opplagt henvender seg til sånne som meg, dvs høyt utdannede unge voksne i urbane omgivelser.

Ehm, den er jo ikke akkurat kjent for dårlig kamera? Ikke verdens beste, men brukbart på 3GS og iPhone 4 har jo et med gode spesifikasjoner og ser ut til å være bra. Men enig i at det ikke er den beste fjortismobiler eller fortrinnsvis for unge jenter. Kanskje fordi det er bittelitt mer "geeke"preg over den og den ikke er så liten som de vil ha. Det aner jeg ikke.

Bare legg merke til en som er helt gal etter Apple neste gang, type "ELSKER ALT AV APPLE". Bruker h*n Mac-en sin fordi den har god hardware, verdens mest avanserte OS, utrolig brukervennlighet og eller gode løsninger? Jo, kanskje. Men det kan hende h*n elsker den pene designen på maskinen, synes det er kult å være moderne fordi alt av Apple er kult og synes det er litt moro å redigere bilder og tvitre litt.

For å sette det litt på spissen (og være litt slem); det er akkurat de som kunne klart seg med en PC. Men det er jo ikke hva man klarer seg med som spiller noen rolle.

Så for å prøve å få løftet toget litt opp på skinnene (og for å bruke et elendig uttrykk); man trenger ikke være enten eller, når det gjelder Apple. Det går an å finne verktøyene man liker best. Selv om det er litt vrient nå og da. :)

Nutz

Med lem
.. – og de som HATER Apple-stæsj – som han som startet denne tråden(?) er litt patetiske. Til dere i den sistnevnte gruppen; husk at ved å oppføre dere slik lar dere Apple holde på akkurat som før. Hvis dere virkelig hater det selskapet og produktene deres så gi heller faen.
Øhh. Det var meg det. :)
Har egentlig ikke klart å utvikle det helt store hatet for Apple-produkter. Lot meg imponere en gang i tiden jeg også når jeg testet ut en MAC.. :D
Men elsker å observere den idiotien disse merkevareavhengige utøver. Kunne aldri tenke meg å lovprise et OS, eller en maskinvare til de grader.
-Bli personlig fornærma og deppa fordi noen slenger dritt om en duppeditt er vel bare iPuddinger som kan bli, og kanskje noen Volvo-rånere fra Odal.
-Hele opplegget er til å glise rått av.. Dette er jo moro!
Bare det å se slike halleluja-tilhengere i Norge er jo helt rått.
-Omtrent som et realt maranatha-vekkelsemøte der folk dåner, lovpriser og gruppegriner. :D Stor applaus i salen når Jobs viser drag&drop i år 2009, yes!, imponerende!
iFolket er nok verd en egen studie, de er vel de eneste som har som mål å leve opp til en karikaturtegning av seg selv, mer og mer komiske blir de.. ;)

picxx

WF 09
Men elsker å observere den idiotien disse merkevareavhengige utøver. Kunne aldri tenke meg å lovprise et OS, eller en maskinvare til de grader.
-Bli personlig fornærma og deppa fordi noen slenger dritt om en duppeditt er vel bare iPuddinger som kan bli, og kanskje noen Volvo-rånere fra Odal.
-Hele opplegget er til å glise rått av.. Dette er jo moro!
Bare det å se slike halleluja-tilhengere i Norge er jo helt rått.
-Omtrent som et realt maranatha-vekkelsemøte der folk dåner, lovpriser og gruppegriner. :D Stor applaus i salen når Jobs viser drag&drop i år 2009, yes!, imponerende!
iFolket er nok verd en egen studie, de er vel de eneste som har som mål å leve opp til en karikaturtegning av seg selv, mer og mer komiske blir de.. ;)

hehehe... morsomt! :D

Bruker selv mac, og kjærringen også, men er så jævla enig med nutz her...
(selvsagt har vi også 4 PC'er da...)

Gaasehud

Medlem
Hehe, du tar det på kornet, Nutz. :D
Beklager hvis jeg stempla deg som idiot på en av "sidene".

Nei, nå får man vel ikke forsøple WF mer i dag.

Nutz

Med lem
Er det forsøpling så lenge ting er postet i riktig del av forumet da? :)

Synes tittelen "Generell snakk og svada" -Alt du måtte ha på hjertet. Innbyr til tankesprell, og advarer evt. blåsure og meggete lesere at dette her muligens ikke har noe web-ting å gjøre. :)

TorsteinO

Art Director & grunder
Jepp, vil også tro at mange jenter foretrekker Mac, men det er nok fordi den ser bra ut for dem enten den er skrudd på eller ei, ikke fordi den har godt OS o.l.

Tror heller mange jenter bruker mac fordi de ikke i like stor grad er interessert i å mekke og skru på alt mulig hele fordømte tida som mange datanerder er (og datanerder er unektelig en mannsdominert gruppe), men heller vil ha en maskin som i mye større grad bare funker, og da kommer mac unektelig bedre ut enn windows.

Tilsvarende skal jeg vedde på at HTC/android/et.c.-brukere primært er gutter/menn, mens iPhone nok har en mye større andel kvinnelige brukere. Hvorfor? Menn er oftere mer opptatt av tech/spec-runking, og da er det helt klart andre som kommer bedre ut enn iPhone.

Selv kommer jeg nok til å kjøpe meg en G4 etterhvert, men jeg gidder ikke å stresse med det heller. 3G'n fikk en uplanlagt tur i en sølepytt i våres som jeg tror drepte blåtannchipen, dessuten vil jeg ha multitasking, helst uten å hacke den, og litt kjappere kamera hadde også gjort seg. Mer oppløsning på mobilkameraet driter jeg egentlig i, men kjappere er en fordel, og den "blitzen" er jo selvsagt heller ikke dum. Skal jeg ta ordentlige-ordentlige bilder så har jeg et speilrefleks til det. Mobilkamera er til der og da, og da blåser jeg i om kvaliteten ikke er 150%.

Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Tror heller mange jenter bruker mac fordi de ikke i like stor grad er interessert i å mekke og skru på alt mulig hele fordømte tida[...]

Tilsvarende skal jeg vedde på at HTC/android/et.c.-brukere primært er gutter/menn, mens iPhone nok har en mye større andel kvinnelige brukere. Hvorfor? Menn er oftere mer opptatt av tech/spec-runking, og da er det helt klart andre som kommer bedre ut enn iPhone.

Godt poeng! "It just works" er fint for de som ikke er så interessert i det som er utenpå, men inni ... eller omvendt. :p

Forøvrig passer ikke jeg helt til den beskrivelsen, jeg er helt grønn idét jeg skrur opp PC-en min, men når den er slått på kan jeg det som skjer på skjermen desto bedre. Og når det gjelder mobil/smarttelefon/dings liker jeg iPhone, selv om jeg "er nødt" til å jailbreake for å kunne leke meg med alt som Apple har slått av for barna. For det er da det virkelig går opp for meg at det er verdens beste mobil – etter min mening.

Jeg tror du har helt rett i teorien din, selv om det ikke er akkurat slik med meg. Men så må du huske på (/til opplysning hvis du ikke visste det) at jeg er rar.

Mer oppløsning på mobilkameraet driter jeg egentlig i, men kjappere er en fordel, og den "blitzen" er jo selvsagt heller ikke dum. Skal jeg ta ordentlige-ordentlige bilder så har jeg et speilrefleks til det. Mobilkamera er til der og da, og da blåser jeg i om kvaliteten ikke er 150%.

Kan si meg enig i dét. Høy oppløsning på skjerm og de andre fordelene er bra, men strengt tatt er noe med sjarmen med mobilkamera at det var et bilde du tok der og da – du fanget øyeblikket – kvaliteten på bildet er ikke gigapixler, nesten tvert om. Om man trenger et godt kamera bruker man ikke mobilen, da bruker man et kamera.

Topp