PearsonHardman.com / 12000 besøkende/mnd

knippsen

Medlem
Jeg har laget fansiden PearsonHardman.com - som skal "representere" advokatfirmaet i den populære tv-serien Suits.

Statistikk siden den ble publisert 8. august 2012 fra analytics:

Besøkende: 16.405
Unike besøkende: 13.893
Sidevisninger: 98.327
Bounce rate: 27 %

De fleste besøkende kommer fra google og facebook (siden deles hyppig på facebook av besøkende)
Flest besøkende fra USA, Canada, UK og India.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med denne siden videre, så jeg vurderer å selge den med innhold hvis prisen er riktig.

Sesong 3 av Suits starter til neste år.

OBS: Jeg vet ikke om tv-selskapet har noen rettigheter til navnet "Pearson Hardman", men jeg har ihvertfall ikke fått noen henvendelser fra dem om siden. Jeg har også en disclaimer på siden som sier at det er en fanside. Mye av innholdet (eks. det som er skrevet om arbeidsområdene) er heller ikke unikt, men er klippet og limt fra diverse amerikanske advokatfirmaers nettsider. Dette er noe som en eventuell kjøper må være oppmerksom på.

Ellers får jeg mange artige henvendelser på kontaktskjemaet. Gi gjerne bud i tråden eller på pm.

Sist redigert:

knippsen

Medlem
Jeg aner virkelig ikke, det er det som er problemet. Men jeg tenker femsifret. Hvis noen har en god ide om hvordan de kan tjene penger på siden. Jeg ser ingen grunn til hvorfor besøkstallene skal bli noe dårligere fremover med en ny sesong på trappene ihvertfall..

knippsen

Medlem
Jeg bumper denne. Ønsker å selge PearsonHardman.com. Siden ligger pr nå stabilt på 300-600 daglige besøkende (mer i perioder hvor Suits er på lufta). Besøkende kommer hovedsaklig fra søkemotorer og facebook (mange besøkende liker og deler siden). Siden starten har siden hatt 51,836 besøkende.

Tv-serien Suits er tilbake med ny sesong i løpet av året (og da er det vel litt usikkert om "Hardman" fjernes fra firmanavnet eller ikke). Fortsatt ingen henvendelser fra tv-selskapet om at siden må fjernes o.l.

Med på kjøpet følger en Facebook fan-side med rundt 400 brukere. Litt usikker på hvordan man skal tjene penger på denne siden, men jeg har blant annet satt opp en nettbutikk på Pearson Hardman fan store | PearsonHardman.com, som selger fan-produkter via spreadshirt. Hatt 4-5 salg til nå, så ikke noe å juble over.

Setter en mistepris på 3000.- på siden, så får folk ny i tråden eller pm hvis de er interessert. Hostes av domeneshop, kjøper dekker evt. overføringskostnader.

knippsen

Medlem
Jepp, egentlig ikke så rart. Folk som besøker siden er fans av serien, og ønsker å klikke seg rundt på siden for å lese mer im firmaet og folkene der :)

Budet ligger på 2000.- folkens, by på hvis dere kunne tenke dere en side meg stort potensiale for videre utvikling.

Sist redigert:

Tilt

Medlem
er siden i wordpress?
edit: glem det fant det ut :)

Kan du forresten fortelle litt om hvordan "store" fungerer?
Er det affiliate program? hvor mye % får du per salg og hvor mye har du solgt til nå?

Sist redigert:

knippsen

Medlem
siden er i wp ja.
det er jo mange muligheter for hva man kan ha i "store"delen. akkuratt nå kjører jeg en affiliateløsning via amazon.com.

Tidligere har jeg kjørt en løsning via spreadshirt.com, der jeg designet noen artikler som spreadshirt selger for meg. Jeg får en prosent av salget som jeg ikke helt husker hva er. Du kan selv lese om det på spreadshirts.com. Inntektene derfra var ikke noe å prate om i den perioden jeg kjørte det.

Topp