hansson
Langveisfarende
Noen av dere som driver nettbutikker som kjører betaling inne på eget domene/sider? De nye PCI-reglene fra april 2015 har gjort at de som hoster hele betalingsskjemaet selv, slik vi gjør, nå etterhvert må gjennom en voldsom sikkerhetssjekk. Vi har funnet ut at dette koster en heftig årlig sum hos et tredjepartsselskap. Det virker som vi kan unngå dette hvis vi bytter til en annen leverandør som f.eks. Dibs eller Stripe. Kanskje dere har noen erfaringer.
Et annet problem er at det går rykter om nye kort i Norge (EU? Verden?) som ikke vil fungere uten at 3D Secure er slått på i betalingsløsningen. Igjen har jeg vanskelig for å tro at dette vil skje med f.eks. Stripe, som ikke bruker 3D Secure per i dag, men siden det bare er rykter så aner jeg ikke. Noen som har hørt noe om disse nye kortene?
Et annet problem er at det går rykter om nye kort i Norge (EU? Verden?) som ikke vil fungere uten at 3D Secure er slått på i betalingsløsningen. Igjen har jeg vanskelig for å tro at dette vil skje med f.eks. Stripe, som ikke bruker 3D Secure per i dag, men siden det bare er rykter så aner jeg ikke. Noen som har hørt noe om disse nye kortene?