PC-support

meera-k

New Member
Fikk 5 trojan-virus på PC'n somjeg fikk fjernet med AVG viruprogram. Desværre gjorde AVG noe med nettverksinntilllingene slik at datan nå ikke klarer å koble seg til nett. Ikke noe feil med internett, ettersom laptopen virker uten problem, så hlt sikkert noe i nettverksinntillingene på den stasjonære pc'n. Prøvd å ringe Telenors PC-support (26:-/min), men opptatt siden kl 09 i morges.. Noen som har forslag på noen annen support som kan veilede meg over telefon? Har for øvrig prøvd i en ukes tid å fikse dette selv, men klarer det ikke..

Helge

Profesjonell Googlesøker
Trojanene er borte?

Og får du i tilfelle koblet den til internett om du bruker kabelforbindelse og ikke trådløst ?

Det kan hende det hjelper å sette i installpcen fra Telenor, men det skal egentlig ikke ha noe å si da innstillingene er lagret i routeren.

Får du koblet til routeren, at det kun er internett du ikke får tilgang på? eller får du ikke koblet til den heller? Kommer du deg inn på ipadresser fra pcen ?

Prøvd å restarte pcen? slette nettverket?

Går ut ifra at du har windows, kan du gå inn i cmd.exe og skrive ipconfig, og lime inn det du får opp der her ?

meera-k

New Member
Hei! Nei, kommer meg ikke inn på intenett med PC'n hverken trådløst eller med kabeln. Med laptopen går det med begge.
PC'n klarer heller ikke å konfigurere IP-adressen. Har prøvd installere cd'n fra Telenor på nytt, men det er jo ikke det som er problemet, og det hjelper uansett ikke... Får hele tiden feilmelding at datan ikke klarer å koble seg til modemet, og at der ikke er kontakt med nettverket. Prøver å hente ip-adresse, men den klarer ikke det heller.
Hjelper det å installere MS office igjen? Skal jeg være redd for å miste mine dokumenter, og sertifikat jeg har på datan?
Og ja, trojanerne ble jeg kvitt med AVG..
Mvh
Mira

Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det høres ut som om det er DHCP problemer, evt driverproblem på pcen sin side.

Har du prøvt å restarte routeren/adsl-modemet ?

Det hjelper nok ikke å installere MS Office igjen, da det ikke har noe med det å gjøre.
Det kan hjelpe å innstallere operativsystemet på ny igjen. Få en "fresh" start, men da mister du alt som er på pcen (du bør ta backup først). Men dette skal ikke være nødvendig, bør gå ann å fikse det uten å gjøre det.

Hvor i landet er det du holder til? så kan jeg se om jeg finner noen som tar seg av fiksing av slike problemer.

Enda bedre er om du har en nabo som er geek eller noe i den duren, så kan du få hjelp fra han for et par hundrelapper sikkert.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kanskje følgende hjelper:

finn min datamaskin -> høyreklikk og velg behandle
klikk enheter
finn nettverksadaptere og utvid denne listen
høyreklikk på hver enkel adapter og velg avinstaller

Restart maskinen og windows legger nå til alle igjen ved oppstart.

Hvis ikke dette hjelper er det bare å gjøre som Helge sier - noen som sitter der & då kan løse dette mye kjappere.

Sist redigert:
Topp