Er dette en måte som gjør at brukeren slipper å bli sent til paypal sine sider for betaling, men alt av betaling skjer innenfor sidene til den opprinnelige tjenesten?
Ja, men forskjellen er at PayPal Pro-løsningene (det finnes flere) er at de har en ganske høy fastavgift akkurat som andre vanlige betalingsløsninger som Dibs og Nets, mens PayPal Advanced, som foreløpig bare er tilgjengelig i USA, bare koster $5 pr mnd og gjør akkurat samme nytten. Med PayPal Advanced kreves det heller ikke SSL. Såvidt jeg vet, leveres alle PayPals "integrerte" betalingsløsninger via iFrame, så hostingen av betalingsløsningen vil egentlig foregå på PayPals domene - det vil bare ikke se sånn ut for kundene.
PayMill er også en leverandør som gjør omtrent samme nytten, og de er tilgjengelige i Europa. De krever imidlertid at det står telefonnummer på nettsiden (pluss en del andre ting), og det passer ikke så bra for mine hobbysider som jeg bare jobber med på kveldstid. Står det telefonnummer der, bør man jo helst være tilgjengelig i hele kontortiden. PayMill bruker ikke iFrame; det er sikkert derfor de må stille slike krav. Dermed er de egentlig en konkurrent til Nets og Dibs og ikke til PayPal. Men prisstrukturen deres er lik PayPal sin.
For øvrig ser PayMill veldig bra ut; de har heller ingen stor og iøynefallende logo. Hvis du går inn på nettsiden deres og velger "demo payment form"-fanen, får du se hvordan det ser ut (
https://www.paymill.com/no-no/. Nb: Jeg er ikke affiliert med PayMill på noen måte.). Jeg tror dette kan være en god løsning for nettbutikker med lav omsetning, som allerede er godkjent for å ta betaling på eget domene. Du skal opp i noen hundre tusen i året i omsetning før det lønner seg med Nets og Dibs.