paypalkonto

A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg skal legge inn paypay-mulighet på en enkel nettbutikk. (Bruker en ferdig plugin).

Jeg har en paypal-konto jeg bruker for å betale privat - kan jeg bruke den samme bare fylle inn e-post osv eller er det egne superkontoer som kreves for å ta i mot penger? Hvordan blir dette i forhold til regnskap?

Sikkert dumme spørsmål, men det er greit å få slikt riktig.

abc

Duper

Medlem
Hei
Jeg skal legge inn paypay-mulighet på en enkel nettbutikk. (Bruker en ferdig plugin).

Jeg har en paypal-konto jeg bruker for å betale privat - kan jeg bruke den samme bare fylle inn e-post osv eller er det egne superkontoer som kreves for å ta i mot penger? Hvordan blir dette i forhold til regnskap?

Sikkert dumme spørsmål, men det er greit å få slikt riktig.

abc

Det er best og bruke en helt egen epost kun for butikken :)

A

aabbcc

Guest
Takk Duper. Det var vel det jeg regnet med. Så man trenger ikke en superkonto for å ta betalt for ting altså?

Hvordan er det med spesifisering av mva og slikt?

William

Medlem
Hei,

Det finns tre typer av PayPal konton
1.Privatkonto
2.Premium Konto
3. Bedriftkonto

Bedriftkonto och Privatkonto behöver jag nog inte förklara men Premium konto är egentligen ett Privatkonto som tar emot salg, då blir det Automatiskt ett Premium konto :)

Men om du ska börja satsa på att sälja på en nettbutikk/marketplace så skulle jag faktiskt starta ett bedriftskonto så du har allting var för sig!

Du får nog utveckla din fråga gällande MVA för att jag ska kunna svara

William

Medlem
Hei, takk for svar.

For per i dag er det ikke mulig for europeere å ta betalt med PayPal på egen nettside, ikke sant?

Tänker du på PayPal Pro Hosted kanske? Den finns i UK :)
Har du firma i UK så är det mulig att integrera in detta.

Tony J

Alle skal få
Tänker du på PayPal Pro Hosted kanske? Den finns i UK :)
Har du firma i UK så är det mulig att integrera in detta.

Er dette en måte som gjør at brukeren slipper å bli sent til paypal sine sider for betaling, men alt av betaling skjer innenfor sidene til den opprinnelige tjenesten?

Ludo

Medlem
Er dette en måte som gjør at brukeren slipper å bli sent til paypal sine sider for betaling, men alt av betaling skjer innenfor sidene til den opprinnelige tjenesten?

Ja, men forskjellen er at PayPal Pro-løsningene (det finnes flere) er at de har en ganske høy fastavgift akkurat som andre vanlige betalingsløsninger som Dibs og Nets, mens PayPal Advanced, som foreløpig bare er tilgjengelig i USA, bare koster $5 pr mnd og gjør akkurat samme nytten. Med PayPal Advanced kreves det heller ikke SSL. Såvidt jeg vet, leveres alle PayPals "integrerte" betalingsløsninger via iFrame, så hostingen av betalingsløsningen vil egentlig foregå på PayPals domene - det vil bare ikke se sånn ut for kundene.

PayMill er også en leverandør som gjør omtrent samme nytten, og de er tilgjengelige i Europa. De krever imidlertid at det står telefonnummer på nettsiden (pluss en del andre ting), og det passer ikke så bra for mine hobbysider som jeg bare jobber med på kveldstid. Står det telefonnummer der, bør man jo helst være tilgjengelig i hele kontortiden. PayMill bruker ikke iFrame; det er sikkert derfor de må stille slike krav. Dermed er de egentlig en konkurrent til Nets og Dibs og ikke til PayPal. Men prisstrukturen deres er lik PayPal sin.

For øvrig ser PayMill veldig bra ut; de har heller ingen stor og iøynefallende logo. Hvis du går inn på nettsiden deres og velger "demo payment form"-fanen, får du se hvordan det ser ut (https://www.paymill.com/no-no/. Nb: Jeg er ikke affiliert med PayMill på noen måte.). Jeg tror dette kan være en god løsning for nettbutikker med lav omsetning, som allerede er godkjent for å ta betaling på eget domene. Du skal opp i noen hundre tusen i året i omsetning før det lønner seg med Nets og Dibs.

Topp