Paypal vs betaling med VISA

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har vurdert å sette opp statistikk på dette på Mystore.no butikkene for å teste ut dette.

Hvis kunden velger Paypal - Hvor mange av disse salgene blir gjennomført ?
Hvis kunden velger Kredittkort - Hvor mange av disse salgene blir gjennomført ?
Hvis kunden velger Oppkrav - Hvor mange av disse salgene blir gjennomført ?

Er redd at Paypal vil score relativt bra faktisk, dette som en ren konvekvens av at 3dsecure stopper mange salg..

onlyme

New Member
Jeg bruker alltid Paypal hvis jeg ikke stoler 100% på siden jeg handler hos. Selskaper jeg stoler på bruker jeg Visa

amaheath

Medlem
Jeg bruker også PayPal så ofte som mulig av ren latskap, da slipper jeg å finner frem kredittkortet og taste inn alle sifrene. Brukernavn og passord på PayPal husker jeg...

neXon

Medlem
Merker at flere og flere bruker paypal (har brukt det i ca 3 år).
Under betalingen skriver jeg bare "Betal med Paypal / VISA / Mastercard".
Deretter blir de videresendt til paypal sin betalingsside. Fungerer som smurt :D

Eneste negative er at de tar 3% av beløpet. Begynner å bli temmelig store utgifter. menmen :)

testdriver

Ha det bra..
Noen som vet om det går an å gjøre så VISA-alternativet kommer opp med en gang i Paypal-pop-up-vinduet (Buy Now-knappen)?

Slik som det er nå, så tror sikkert mange kunder at de må opprette Paypal-konto pga innloggingsboksen til høyre.

Det kunne vel vært med å økt konverteringsgraden med Paypal.

Kassimaja

Geocacher
3D secure er noe stort herk som du slipper hvis du velger PayPal. Med ordinær kortbetaling mister du maaange salg på grunn av at kunden må bruke sin egen 3d secure brikke. Brikken har selvfølgelig ikke kundene med seg over alt, men netthandling foregår overalt. Tapte salg er surt, spesielt når det skjer på grunn av et 3. parts system.

RusselSim

Medlem
Handler en del på Ebay og andre nettbutikker. Blir en vare dyrere hvis man bruker paypal istedetfor VISA/Mastercard.

Btw, dette forumet er utrolig interesant, lærer noe nytt for hver tråd:)

Tonny Kluften

Administrator
Hyggelig at du liker deg her RusselSim, og veldig fint at du poster også.
Og nei, en vare blir ikke dyrere, dette fordi det er selger som betaler PayPalgebyret. Noen selgere legger på litt eksta når de bruker PayPal, men det er et fåtall som gjør det fordi det er imot PayPals retningslinjer å la kjøper betale gebyret.

RusselSim

Medlem
Hvordan kan man sjekke om de legger på?

Btw, vet om en metode for å unngå den avgifta på, men er ganske komplisert.

Robert

Mr. 66
Da får du gjerne dele den metoden.

@Tonny, gebyret er jo "alltid" betalt av kjøper da selger må dekke dette av fortjenesten uansett. Har til gode å se noen selge med tap på dette

@RusselSim Om auksjonsprisen plutselig blir høyere etter at du har vunnet og det ikke er snakk om frakt så kan det hende at paypalgebyret er lagt på toppen av selger.

Topp