Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paypal skatt?

Teig

New Member
Hei, jeg mottar en betaling på 6.000 på paypal om en uke. Har motatt rundt 12k på paypal dette året. Har kunn overfør 4.000 til bankkontoen. Vil det skje noe hvis disse 6.000 står på konten allerede? Altså kun 6k på kontoen? Har ikke tenkt å tjene mer enn dette.. Syns det er helt idiotisk at jeg ikke har "frikort" men jeg synes å føre regnskap er vanskelig.

-Teig
 

Bertram

Member
har ikke noe å bety om det står på paypal eller på bankkontoen din. Inntekt er inntekt og du klarer ikke skjule dette.
 

Steve Cash

Medlem
Hvis du kun har 12 000 kroner i næringsinntekt totalt i året og ikke er mva-registrert så trenger du ikke å føre regnskap, du kan bare føre opp beløpet i skattemeldingen. Det er et eget avsnitt som heter 2.7 til dette formålet.
Jeg svarer under den forutsetning at dette faktisk er næringsinntekt og at du ikke driver noen annen næring i tillegg. Jeg forutsetter også at du mener kroner når du skriver beløpene. Det er for lite informasjon i innlegget til at jeg kan svare sikkert, så jeg tar alle forbehold.

Det er også riktig som det står ovenfor at du skal skatte av pengene uansett om det står på PayPal eller et annet sted. Til fradrag går selvfølgelig eventuelle kostnader i næring.
 
Topp