Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paypal - rente?

Erlend

Medlem
Hei!

Jeg logget inn på Paypal kontoen min og så at saldoen hadde steget fra 600 og noe til 700 kroner. Er det rente på Paypal, eller er det noe med kursen og gjøre?
 

Freddy

Medlem
Jeg har aldri hørt om renter hos Paypal :p Samt, det har lite og gjøre med kursen ettersom den ikke forandrer seg hos paypal, er kun ved veksel den endrer seg.

Er summen i USD, men du får opp NOK som alternativ?
 

Erlend

Medlem
Jeg har aldri hørt om renter hos Paypal :p Samt, det har lite og gjøre med kursen ettersom den ikke forandrer seg hos paypal, er kun ved veksel den endrer seg.

Er summen i USD, men du får opp NOK som alternativ?
Summen min er ikke i USD, den er i norske kroner.
 

Freddy

Medlem
Da fins det ingen naturlig forklaring på dette overnaturlige fenomenet.

Kunne hende at Paypal har vært grei, men det går under kategorien "overnaturlig". ;)
 

appelsin

Medlem
Uklare priser og renter er Paypals forretningssuksess. Folk blir frusterte over at prisene er så tvetydelige, og trenger mastergrad i renteregning, at de bare til slutt betaler og driter i at det er ekstremt dyrt. Når mange millioner går på samme smellen, blir det penger i kassa til Paypal.
 

kongen

kongemedlem
Hei!

Jeg logget inn på Paypal kontoen min og så at saldoen hadde steget fra 600 og noe til 700 kroner. Er det rente på Paypal, eller er det noe med kursen og gjøre?

Hvis du har NOK som hovedvaluta og du har mottatt innbetalinger i andre valuta så vil totale NOK kunne forandre seg hvis valutaene forandrer seg mot NOK. Hvis du har 100 USD og kursen er på 6 kroner så vil du se TOTAL NOK 600, men hvis kursen forandrer seg til at dollaren blir 7 kroner så vil du ha TOTAL NOK 700.

Uklare priser og renter er Paypals forretningssuksess. Folk blir frusterte over at prisene er så tvetydelige, og trenger mastergrad i renteregning, at de bare til slutt betaler og driter i at det er ekstremt dyrt. Når mange millioner går på samme smellen, blir det penger i kassa til Paypal.

PayPal priser er da ikke sååå vanskelig å forstå, de står jo svart på hvitt:
https://www.paypal.com/no/cgi-bin/webscr?cmd=_display-receiving-fees-outside&countries=
https://www.paypal.com/no/cgi-bin/webscr?cmd=_display-xborder-fees-outside&countries=
 

testdriver

Ha det bra..
Vær obs på at PayPal gir deg temmlig dårlig kurs når du veksler. Her ligger en del av inntekten deres.
 
Topp