PayPal i norsk nettbutikk

joel

Medlem
Jeg er long time listener, first time caller. Tar introduksjonsspørsmålet her.

Hva tenker dere om å drive nettbutikk som selger nedlastbart materiale til det norske bedriftsmarkedet og utelukkende benytte seg av PayPal som betalingsløsning? Vil dette gjøre det veldig mye vanskeligere å selge?

J.

Ja, dette vil gjøre det unødvendig vanskelig. Du må regne med en vesentlig lavere konverteringsprosent med kun PayPal enn om du kombinerer dette med andre betalingsmidler.

Jeg ser egentlig ingen grunn til hvorfor du ikke kan tilby faktura. Du vil jo ikke ha noen direkte kostnader ved eventuelt tapte fordringer. Den økte omsetningen vil uansett dekke inn for det økte tapet - mange ganger.

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Det norske bedriftsmarkedet forventer vell i stor grad å få faktura. Som nettressurs sier må du nok forvente en lavere konvertering med kun visa/mastercard.

kongen

kongemedlem
Hva tenker dere om å drive nettbutikk som selger nedlastbart materiale til det norske bedriftsmarkedet og utelukkende benytte seg av PayPal som betalingsløsning?

Genialt. Du kan sette opp PayPal slik at kunden får produktet automatisk etter betalingen som frigjør all tiden din. Denne tiden kan du bruke til å lage nye produkter.

joel

Medlem
Genialt. Du kan sette opp PayPal slik at kunden får produktet automatisk etter betalingen som frigjør all tiden din. Denne tiden kan du bruke til å lage nye produkter.

Nettopp! Dermed er det eneste man behøver å gjøre å ta seg av markedsføring og uregelmessigheter ved bestilling. Bare synd PayPal ikke er så utbredt i Norge.

@Yngve Larsen: Alle vil bli tilsendt en kvittering/ e-postfaktura med all nødvendig informasjon uavhengig av betalingsmåte.

@nettressurs.no: Jeg er redd for at dette er svaret. Jeg hadde sett for meg et system hvor det meste gikk av seg selv. Fakturabetaling innebærer at jeg manuellt må gå inn og endre status på bestillinger, men kanskje jeg bør vurdere å tilby fakturabetaling/ bankoverføring iallefall i starten.

Anders

Medlem
Privatpersoner kan godt betale med PayPal, men bedrifter som ikke bruker dette fra før av kan være skeptiske, i forhold til hva slags bilag de før o.l. Hva slags bedrifter er dette produktet rettet mot?

joel

Medlem
Privatpersoner kan godt betale med PayPal, men bedrifter som ikke bruker dette fra før av kan være skeptiske, i forhold til hva slags bilag de før o.l. Hva slags bedrifter er dette produktet rettet mot?

Produktet er rettet mot bedrifter som driver direkte markedsføring. Produktet vil ikke være interessant for privatpersoner.

Topp