Paranormal

Knut

Medlem
Fordi ufo er ett fysisk objekt mens paranormale ting er ikke objekter.
99.99% av UFO'er er forklarlige objekter. F.eks en dings på himmelen for deg vil være en UFO, mens det for en person 4 km unna vil en drage f.eks.

OT: Skrives det "en" eller "ett" UFO egentlig? Det er jo ETT objekt.

Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå tror jeg ikke brukernavn mente å begrense seg til uidentifiserte flyvende objekter, men kanskje liv på andre planter, romvesener og de tingene der som nordmenn som oftest mener når dem sier "UFO". Eller?

Jeg vil nå si at temaet liv på andre planeter er litt paranormalt. Det er jo ingen av oss som vet med 100% sikkerhet om det er intelligent liv der ute.

Knut

Medlem
Liv på andre planeter o.l. har ingenting med UFO å gjøre bortsett når dem kommer på besøk hit da.

Tonny Kluften

Administrator
Hehe, ja det er det som er spørsmålet her da. Hører ufoer egentlig inn i paranormalkategorien i dmoz? Bør de linkene fjernes? Jeg syns de bør fjernes.
I den norske paranormalkategorien står det "Paranormale fenomen er fenomen som ikke lar seg forklare vitenskapelig."
Jeg mener, hvis ufoer finnes så lar de seg beskrive vitenskapelig, det går ikke an å beskrive vitenskapelig noe som ikke finnes.

Sist redigert:

tyr897

Medlem
Men at det ikke kan forklares idag, betyr ikke at man ikke muligens kan forklare det i fremtiden. Var gener paranormale i tidligere tider? Er en UFO paranormal fram til man kan stadfeste hva det er, og det dermed ikke lenger er et UFO, iom at det ikke lenger er uidentifisert.
Dersom det ikke kan forklares rasjonelt går det vel under paranormalt, inntil vi klarer å forklare det vitenskapelig. Dermed må et UFO som vi ikke finner ut hva er, være paranormalt. Enn så lenge..

Topp