Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overraskende hvor viktig backlinks er for google ranking

hokhang

Medlem
Har hivd meg ut i et test prosjekt for å tjene penger...
Som mange fint kaller det "jobb hjemme fra"

satte opp en enkel webside, ikke noe onsite seo bortsett fra meta tag.

startet og bygge lenker såkalt backlinks. Kun backlinks.

Før jeg startet for 3 dager siden var siden rangert på side 7 på google.com.
Nå i dag sjekket jeg igjen så var den oppe på midten av side 2.
Dette er på et søkeord med over 15 mill resultater.

på et annet søkeord med 1 400 millioner (1,4 milliarder )resultater startet jeg på page 21 for 3 dager siden og i dag er den på side 9.

ble litt paff over hvor kjapt man kan få siden opp på google ranking med KUN backlink bygging.

Og siden fortsetter og klatre på google.
 

picxx

Well-Known Member
Du får se om en måneds tid ;)
 
J

Jiberish

Guest
Får som regel litt ekstra "Google love" i starten, før den faller nedover igjen.
 

NilsF

Medlem
ble litt paff over hvor kjapt man kan få siden opp på google ranking med KUN backlink bygging.

Og siden fortsetter og klatre på google.

Nå er det vel slik at Google har registrert hva du har vært interessert i ved tidligere søk hvis du har klikket på en eller flere lenker til en spesiell webside, slik at at den kommer høyere opp i søkeresultatene neste gang du søker. Så om du ikke har tatt forholdsregler som det å ikke klikke på søkeresultatene som leder til din egen webside, eller å slette cookies på maskinen din før neste søketest, så er det kanskje for tidlig å sprette champagnen...

For øvrig bør en ikke ukritisk se på antall millioner treff på et bestemt ord eller en frase, for blar en et lite stykke nedover, så vil en se at mange av søkeresultatene ikke har identisk ord eller frase med det du søkte på, men bare noe som ligner.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er ikke umulig å holde på siden der. Boosten du får fra starten er jo for å teste hvordan søkemassen tar i mot siden din - er responsen god er det lettere å beholde plasseringen.

Hva betyr det? Lag en nettside brukerene vil besøke og ikke forlate igjen med det første. Quality is king!
 

Speca

Medlem
Dette er på et søkeord med over 15 mill resultater.

på et annet søkeord med 1 400 millioner (1,4 milliarder )resultater startet jeg på page 21 for 3 dager siden og i dag er den på side 9.

Ikke heng deg for mye opp i antall resultater. Jeg topper ett bredt søk med over 100 mill resultater, men får ikke mer enn 10-15 treff om dagen derfra. Antall resultater har ikke så mye å si om ikke folk søker etter den spesifikke frasen.

Eksempelvis:
Røde pølser har ved søk i google 810.000 resultater. Hvor mange søker på røde pølser i verden i løpet av en måned? Joda, det er hele 260 stykker det. Med 1.plass i google der, så kan du regne med 4 treff om dagen.

Kredittkort har ved søk i google 2.300.000 resulatater. 8.100 treff i måneden. 120 treff om dagen ved 1.plass på google.

Bra dildo har ved søk i google 48.500.000 resultater. Men verktøyet mitt klarer ikke å avsløre noen treff i måneden i det hele tatt.

(Alt av tall er i følge SeCockpit.com)(Jeg har ingen eierskap i SeCockpit annet enn at jeg er en svært godt fornøyd bruker)

Hva jeg har bevist med disse 3 eksemplene? At det ikke har noen sammenheng med antall resultater og treff du får i måneden.
 
Topp