Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overlappe adsense med sponsede reklamer, godtar adsense dette?

Tony J

Alle skal få
Jeg har avsatt fast reklameplass på en nettside. De viser i dag kun adsense, men over tid ønsker jeg å overlappe plassene med betalte annonser + annonser for sponsorer. Det betyr i praksis at at reklameplassene vil bytte på innhold på intervall (fra adsense, til betalt annonse, til sponsor osv) etter så og så lang tid etter hva jeg måtte ønske. Det jeg imidlertid lurer på er om det er tillatt i forhold til Google sine retningslinjer? Kan ikke forstå at det skulle, men man vet jo aldri? Denne måten å vise reklame på gjør at jeg kan beholde en stilren side uten å risikere å "overdøve" nettsiden med for mye reklame + at jeg får muligheter til å hente inn ubegrenset med alternative annonseinntekter. Do be or not to be?

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Så flott :) Hvis noen vet hvordan man gjør dette sånn rett teknisk tar jeg imot tips, iallfall hvordan jeg skal få tracket statistikk på de annonsene som ikke er adsense :)
 

adeneo

Medlem
Det er tillatt dersom annonsene byttes i intervaller på serversiden.

Altså at enkelte ganger vises annonser fra egne annonsører, andre ganger vises Adsense.
Ved å gjøre dette på serversiden så vil det kreve en ny sidelasting for å oppdatere annonsene, og det er selvfølgelig tillatt, men å endre/skjule/fjerne Adsense annonser med javascript etter at siden er lastet inn i nettleseren er ikke tillatt.

Rent teknisk er det bare snakk om en eller annen switch/case eller if/else i koden på serversiden som avgjør hvilken annonse som vises, og det kan gjøres enkelt med tilfeldig utvalg eller avansert med diverse innstillinger osv. slik som tid, dato, antall visninger.
 

Tony J

Alle skal få
Veldig bra Tonny, men jeg ville på en måte også komme meg litt ut av den "være avhengig av adsense". Hvis jeg bruker den vil jeg få en større smell dersom jeg på en eller annen måte skulle miste kontoen i fremtiden. Og selv om jeg alltid følger retningslinjene så har jeg fortsatt den "følelsen" hengende over meg. Har det ikke vært for det ville den vært perfekt.
 
Topp