Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Outsource regnskapsføring til utlandet, er det mulig?

Jeg mener,

er det slik at regnskapføring er forskjellig i hvert enkelte land, eller fins det noe internasjonalt regnskap?

F. eks. regnskapsfører utdannet i USA, og bor i USA, ikke er utdannet til å være regnskapsfører for et norsk registrert firma, men kan føre regnskap bare for USA-firmaer?
 

Bransje

DaddyO
Regnskapsføring kan du ta selv, ergo det ikke er betydning for hvor det blir tatt. Revisor derimot må ha norsk lisens..Ihvertfall utifra min erfaring. Stemmer Hansson?
Vi utfører lett regnskap for et par kunder, så sender videre til revisor.
 

hansson

Langveisfarende
Revisor er det ingen med omsetning under 5 mill som trenger, så det er uaktuelt å bruke penger på. Regnskapsførsel er helt spesifikt tilpasset norske regler, så de du bruker må være kurset i Norge, dessuten bør de være under norsk ledelse med autorisert regnskapsfører i spissen, ellers er det du selv som står ansvarlig for regnskapet som blir levert inn. Bruker du en autorisert tar de ansvaret for at ting er ført riktig. Ingen indere kjenner til norsk bokføringslov/forskrift eller Skatteetatens tolkningsregler...

Vet at noen norske byråer setter ut selve preregistrering/punching/OCR-innlesing av bilag til lavkostland, men der stopper det også opp. Finishen gjøres alltid av nordmenn etter det jeg kjenner til.
 
Topp