Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimal størrelse på annonser - responsiv

Jeg har studert denne oversikten - som sikkert en er slags standard for annonse størrelser
638px-Standard_web_banner_ad_sizes.svg.png

Jeg er på utkikk etter de 3 mest optimale størrelsene for å ha nede eller øverst i forumet etter at vi innføre responsivt design. Noen innspill på følgende valg?

Stor 728*90
Medium 300*100
small 180*150
 

Vedlegg

  • 638px-Standard_web_banner_ad_sizes.svg[1].png
    638px-Standard_web_banner_ad_sizes.svg[1].png
    34,1 KB · Sett: 0

zapotek

Medlem
Stor 728*90
Medium 300*100
small 180*150

På en responsiv side vil jeg si at av disse tre, så er kun 300*100 et reelt alternativ. 728 er så stort at det må skaleres ned på mobil, og 180 blir vel smalt. Forøvrig, hvis det er Adsense dette er snakk om, så har de et eget responsivt annonseformat som fungerer utmerket.
 
På en responsiv side vil jeg si at av disse tre, så er kun 300*100 et reelt alternativ. 728 er så stort at det må skaleres ned på mobil, og 180 blir vel smalt. Forøvrig, hvis det er Adsense dette er snakk om, så har de et eget responsivt annonseformat som fungerer utmerket.
Jeg benytter Google responsive og det funker helt utmerket ja, men dette er annonser som jeg selger direkte til kunde via nettbutikkløsning for annonsører.
Hva er standard størrelse for mobilads - full bredde?
Utfordringen er å finne rette dimensjoner som passer. Annonsene blir valgt etter bredde automatisk - som vist under.
Screenshot_22.jpg Screenshot_23.jpg Screenshot_24.jpg
 
Topp