Oppstart av firmakatalog

matss

New Member
Hei,

Jeg lurer på hva man egentlig trenger for å starte en firmakatalog?

Jeg er klar over at man kan bestille næringsinformasjon fra brreg.no med en godkjennelse til bruk kommersielt av de.

Når man har den godkjennelsen lurer jeg på:

1. Hvilket system kan man bruke for å lagre opplysningene på nett? Er enkle systemer som phpLinkdirectory eller indexu script egnet? eller finnes det andre systemer du kan anbefale?
2. Er det forhåndsregler man bør ta for å drive dette lovlig?
3. På hvilke måter kan man opprette en firmakatalog på enkelt uten større kostnader?

Jeg har ikke stort info pr i dag, men håper det kan komme flere spørmål utav denne tråden

hansvh

Medlem
Vennligst legg denne ideen fra deg.

2) Ja, sikkert flere, men du må i alle fall følge Personopplysningsloven. Sjekk gjerne ut §31 om Meldeplikt med en gang. Jeg håper det får deg til å gi opp prosjektet.

(Ikke noe personlig så klart.)

zapotek

Medlem
SEO SEO SEO SEO og enda litt mer SEO for å klare å utkonkurrere de nettkatalogene som allerede er på markedet (og det er mange).

U

Uregistrert

Guest
personvern er vel for personlige telefonkataloger og ikke firmakataloger. SEO er ikke et problem. Kjør på! utfordringer lærer man av

Wilma

Medlem
Blir ikke dette redundant i forhold til de allerede eksisterende katalogene? Hva skal du gi som ingen andre har?

Altberger

Medlem
Om du velger å kjøre en firmakatalog kan jeg tilby deg domenet firmasiden.no

- send en PM om interessert.

Dø ut? rene kataloger kanskje ja, men ikke om du tilbyr tjenester ut over vanlig katalog.
Min vokser i alle fall...

Topp